Jaaa, men så var det.

3 dagar kvar... Sen börjar livet som varar en vecka i månaden. Veckan med stort V.
Då kommer återigen min kärlek hem! Ska bli så härligt underbart att få vara honom nära, ha någon att prata med. Om sånt som man inte kan prata med vem som helst. Små hemlisar älskare emellan.
För vi talar ju ett eget språk, ja, vårt språk...

Storstädningen jag påbörjade igår ska avslutas idag. Inte det roligaste jag kan komma på att göra just nu. Men faktiskt inte heller det tråkigaste! Under tiden kan jag ju alltid fundera på vad jag vill ha ut av denna bloggen. Jag läser ju själv andras bloggar och kollar efter nya inlägg ibland flera gånger om dagen. Det är en varierad samling faktiskt. Vissa skriver om deras vardag och vissa skriver för att de älskar just skrivandet. Hur kommer jag att använda min blogg om jag har kvar den?
Som en dagbok...
Tankar och funderingar...
Åsikter och värderingar baserat på medias utbud...

Förhoppningsvis så blir det lite av varje och förhoppningsvis så kommer någon att tycka att det är intressant att följa just min blogg=)

För att börja min första blogg kanske jag ska använda mig av just de stödorden jag har ovan?

Min dag:
Än så länge har det inte hänt så mycket faktiskt. Jag har plockat lite, pysslat med mina blommor och busat med hundarna. Colin hade utvecklingssamtal i skolan 13.30 och precis som jag trodde så fanns där inte något negativt alls. Han var duktig, snäll och skötsam! Dessvärre kan det hända att jag mer fasar för min tolvåriga dotters utvecklingssamtal. Kan nog inte minnas en enda gång som den har varit övervägande positiv. Men, jag får ta det som det kommer och hoppas att hon kommer till insikt någon dag. Förhoppningsvis INTE lika sent som jag dock...
Resten av dagen ska som sagt spenderas med att dammsuga och moppa golv. Mycket mer intressant än så kommer den inte att bli...
Förhoppningsvis ska den avslutas med soffmys med mina barn och hundarna.

Hur känner jag nu?:
Massor med planer som snurrar runt i hela huvudet, mest planer om vad som ska göras innan J kommer hem, vad ska vi grilla på lördag, vilka kompisar kan vi tänka oss att bjuda hem för bus under veckan J är hemma... Kommer jag att hinna allt annat jag planerat att hinna? Som att fixa iordning balkongen, städa och förhoppningsvis tvätta bilen, gräva klart min kryddträdgård (eller är det sånt man kan lämna till sin sambo?) och kanske hinna baka lite gott?
Mina funderingar kan göras ändlösa just nu känns det som. Men städningen väntar...=(

Dagens media:
Ettåring föll tre våningar – överlevde.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6991647.ab

Tycker att det är vansinnigt trist att en ettåring faller tre våningar. För för min del så är ju den stora frågan, var någonstans var föräldrarna? Jag är ingen fanatisk hönsmamma, men jag tror inte att det fanns något tillfälle när mina var så små att jag INTE hade FULL kontroll över dem. Idag är man lugnare, men man har ju ändå en viss kontroll. Jag hoppas på en uppdatering snart så att man får reda på hur det gick till...
Samtidigt blir man ju oerhört glad av att hon klarade sig så pass bra!

Idag blir inte dagens media så mycket bättre än så här.
Jag har ju som sagt egentligen inte tid att sitta här och skriva, men ett svepskäl för att slippa några minuters städande är ju alltid välkommet!

Over and out.
/Sanna, din oliv i martinin...

Kommentarer
Postat av: caroline

I Like =) Go for it !!

2010-04-21 @ 20:47:56
URL: http://carolineenglund.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack Carro!=)

2010-04-22 @ 14:15:32
URL: http://http://silverliv.blogg.se
Postat av: Fröken M

skriv vad som faller dig in, vad som händer eller vad du funderar på. Krydda med en bild då och då så kommer folk älska det du gör ! Hemligheten är att vara som alla andra, men att ändå sticka ut en smula :)

Lycka till med skrivandet, du kommer ha en trogen läsare i karlstad :) kram !

2010-04-22 @ 17:05:23
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0