I en annan del av Tormestorp...

Mamman i huset vaknar förvirrat upp av dotterns röst utanför sovrumsdörren.
-Mamma, mamma!!! Jag tar bussen till stan om tjugo minuter!
Hundarna börjar röra på sig och tror naturligtvis att det är dags att gå upp. Lägg er ner, nu! Missi, LIGG NER!
Ljudet bakom dörren försvinner och förvandlas till steg nerför trappan. En snabb koll på klockradion visar 9.42. Dags att gå upp kanske? Tanken hinner bara precis snudda sinnet innan sömnen faller över henne som ett rutigt täcke. Fragment av nattens oroliga drömmar dyker genast upp. Skogen, havet, världens djupaste hav. Måste flytta tydligen för i drömmen fylls bilen av diverse saker såsom kläder, täcken och andra udda saker som inte kommer att bli ihågkomna när vakenhetens grepp träder in. Varför är det ett sånt liv här? Här är alltid så lugnt... I bakgrunden av huvudet hörs MTV, röster, skrammel och spring.
Yrvaket tittar mamman på klockradion. Den visar denna gången 10.52. Med ens blir hon klarvaken!
Herregud, hur har jag kunnat sova så här länge? Jag som alltid går upp vid ca 10.00 och det för alla andra, tänker hon.
Nu när hundarna märkt att deras matte är vaken så utspelar det sig ett mindre kaos i sängen. Ett tumult av svansar, ben och studsar av kissnödighet. Mamman slänger benen över sängkanten och blir sittande en stund tittandes ut på det stora kastanjeträdet som svajar utanför fönstret. Vad var det hon skulle göra idag? Vilken dag är det? Onsdag, torsdag något? Måste ha kaffe.
Väl nere på nedanvåningen sitter dottern vid min dator, sonen går omkring med sin slinky och kattungar far till höger och vänster över hela golvet. Ett godmorgon, ett diadem, en yrvaken min och ett par foppatofflor. Sen är mamman ute i trädgården med de bångstyriga, kissnödiga och energiska hundarna i trädgården. Två av dem kopplas fast i löplinor innan den längre promenaden.
Kaffet var det, ja. Vatten, bönor, stäng igen, slå på knappen. Vänta! Varför lyser inte knappen nu? Aha, faaaan, återigen har det rostats bröd av barn som inte sätter dit kaffebryggarsladden IGEN! Nåväl, tur att det upptäcktes nu.
Dottern har lämnat dator och mamman sätter sig där för att vänta på kaffet. Kollar mailen, spanar vad som händer på Facebook, kaffet är klart.
Hon hämtar kaffet. Gud, så gott!
Åter till datorn där det nu har kommit till rutin tre i ordningen. Att läsa bloggar. Plötsligt slår det henne vad det var som skulle göras idag, på denna torsdag. Fika på stan med mammas kusin för att byta böcker! Hon hoppas i sitt innersta att hon ska kunna sätta sig ner och blogga innan hon ska göra vid sig....

Och här sitter jag nu! Kaffet är uppdrucket, min blogg är nästan klar! Alltså bör jag fixa till mig och köra in till stora staden... Har lite mer att skriva om, men känns som att jag får dra till ett till inlägg senare då!=P

Ha en underbar dag!

Over and out

//Sanna, er sida i boken...


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Härligt, kan det innebära tvåååå inlägg på samma dag från min fina vän i inter nätet ? ;) kram

2010-08-05 @ 16:52:28
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Hihi.,.. jag får passa mig så att inte Viggo läser det här och blir allt för självgod. han anser redan att han är stjärnan i vår vardags show ;) kram

2010-08-05 @ 19:05:32
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

HA ha - vilket underbart beskrivande av din morgon, kändes nästan som att jag såg den på film ;-)

2010-08-06 @ 00:18:05
URL: http://blogg.rhode.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0