Skriva, skriva, skriva...

...ja, vad ska lilla Silverflikkan skriva?
Dagens ämne är först och främst lite bilder som ska visas upp! Folk verkar ju gilla att man har bilder på ens blogg! Jag gillar naturligtvis också en och annan bild när jag läser andras bloggar. Men det får ju inte ta över hela idén med en blogg? Men, detta är ingen jävla bilddagbok så ibland får folk nöja sig med att jag faktiskt skriver längre inlägg på MIN blogg! DOCK inte denna gång för denna gången så kör vi bilder först och den som orkar att läsa igenom mitt dravvel kan vänta sig det i slutet! =P


Mina små tomatplantor som fått större krukor att växa i. Detta är tre av nitton tomatplantor som jag har under min omsorg.=) Hvis någon är intresserad så kan man få en...


Händer i tasseland? Jo, fötter! En vecka gamla är de idag!=)


Efter en värdelös roadtrip till Horsewood för att hämta en bror som inte skulle hämtas så lektes det lite med nya mobilen! Har även en fiiin film där jag filmar när jag kör! Bakgrundsmusik till den filmen råkade bli? Infected Mushroom, Becoming insane! Av bilden att döma, 3 kilometer innan hemmamålet!=P


Hemma! Mi casa, det rosa kråkslottet!

Oj, oj, oj, kärleeeek! Idag gick jag upp 7.00, klockan är nu 8.18 och mina älskade ungar har vaknat! Hör hur de går omkring där uppe, pratar och fnittrar. De har varit saknade av sin mamma i en timme och arton minuter... Silverflikkans man har varit saknad sen den 2 maj 12.00... Nästa helg blir vi kompletta här igen och en hel veckas mys med massor av kärlek väntas.

Sitter och har teven på i bakgrunden, något radioprogram som de visar live. De diskuterar Facebook, viktigt eller inte viktigt. Alla som läser min blogg och har koll vet att jag redan har tagit upp det en gång här så jag låter det snällt vara denna gången. Däremot så skrattade jag gott åt en tävling de fick avbryta! Den kvinnliga programledaren skulle ställa en fråga till två tävlande angående bönsyrsor varav hon kläcker:- Vad gör bönsyrsehoran efter att ha parat sig med hanen? DET skulle ju naturligtvis vara HONAN och alla brast ut i asgarv i flera minuter därav gick flera minters radiotid som var tänkt till tävlingen! Två lyckliga vinnare var det där japp. Dessutom fick de sig ett gott morgonskratt. Och jag också!

När jag var yngre hade jag olika sätt att uttrycka mina känslor, via skisser eller via dikter. Det har jag idag helt slutat med tyvärr... Önskar att man kunde få tillbaka den driven man hade för att skapa då. Har tagit 3 olika foton med min mobil på några av mina alster, hahaha!
Beware, it´s Silverflikkans anxiety!


Dikt under en mörk period 


See the sadness, huh?


Denna ritade jag till mig själv att ha som tatuering, dessvärre hittade jag inte den förrän för några år sen! Nu har jag redan två tatueringar som innefattar mitt efternamn! Det står Silver på min mage och jag har dessutom ett kinesiskt tecken som betyder silver på min handled. Hmmm, då kan jag tycka att det blir overkill om jag även skulle ha denna någonstans! Så, den får ges bort till ngn annan Silverfamiljemedlem istället!=P

Idag så kommer min kusin och hennes son hit och besöker oss! Det ska bli väldigt roligt faktiskt! Blir att fixa lite tacos då! Och förhoppningsvis så kommer en vän och hennes dotter hit en runda i helgen och hälsar på! Så, jag tror nog att denna helgen ska bli bra och inte lika tråkig som mina flesta andra helger. Känns skönt när man har saker inplanerade så att tiden kan gå fort till kärleksveckan! Jag har annars så himla lätt för att isolera mig här i mitt hus eftersom jag inte har så många vänner. Om det är mitt eget fel eftersom jag isolerar mig eller för att jag helt enkelt inte har vad som krävs för att umgås med kan man ju fundera på. A little bit of both perhaps? Det närmsta och bästa jag kommer en riktig vän är min granne. Där brukar jag springa titt som tätt och igår fick man minsann en goer öl! När det är fint väder så brukar vi hänga i min trädgård och dissa Storebror på alla sätt vi kan. Våra samtal går alltid ut på att diskutera mestadels viktiga saker. Det tycker jag är skönt. För jag är inte bara blond, jag tycker om diskussioner som inte innefattar trivialt skit också ibland! Jag behöver ett utbyte av intelligens.  
Och så har jag min älskade lillebror, den viktigaste vännen av de alla. Det går inte att ha tråkigt med min lillebror! Vi har ett band som ingen annan och det är inte bara blodsrelaterat, det är ett starkt du och jag mot världen-band.

För att förklara det bäst så kopierar jag vad jag har kommenterat på en annans blogg och klistrar in här!
"Det är så det ska vara och så det är som bäst... Med sin lillebror...
Min lillebror hämtade mig en dag i bil för att vi skulle åka och handla. Jag öppnar bildörren och brister ut i ett väldigt högt och förvånat:- Vad i helvete pysslar du med?
I bilen sitter min bror, en kall vinterdag med minusgrader chockerande nog i boxershorts med byxorna vid anklarna... Hans svar på min fråga var ett litet ryck på axlarna och ett:
- Det ska bara var så... Det är mellan mig och min kompis...
-Jaha, men vad får du för detta vadet då?
-Nej, det är inget vad, du vet, bara en grej!
Vi åker i alla fall iväg till Lidl för att handla och jag sitter och jag skrattar hela vägen. Väl utanför affären gör jag vad varje normal storasyster i 30-årsåldern skulle ha gjort, jag utmanar honom att fortsätta med sin "grej" och sagt som gjort. Min bror stapplar ut ur bilen med byxorna vid anklarna och vid det laget har jag redan ångrat min utmaning eftersom en barnfamilj står utanför vid kundvagnarna. Alltså skyndar jag mig in och hör bakom mig till min fasa en styck lillebror som skriker på mig med en fjantig röst samtidigt som han springer så gott han kan med tanke på byxornas position! Han hinner jaga mig igenom halva affären innan jag fnittrande försöker att skälla på honom med en myndig röst... Inte ens efter att byxor kommit på kunde vi undvika att vara totalt fnittriga och töntiga under hela den dagen. För det är så vi är, vi är storasyster och lillebror=)"

Denna bild har jag snott från lillebrors Facebook, hehe!

Älskade, vackra lillebror!<3

Ojsan, hoppsan, loppsan! Nu måste jag minsann ordna med lite annat! Tråååkiga vuxensaker, ni vet!;)
Hoppas att ni får en bra helg och att solen kommer att skina på oss alla!

CD 8 <3
CD 27 =)

Over and out

//Sanna, er loppa i pälsen...


Kommentarer
Postat av: Helen Alm

Skitkul att läsa din blogg. Du skriver jättebra! Känner igen mig så mkt i det du skriver. Riktigt läskigt faktiskt. Kram

2010-05-14 @ 09:32:03
Postat av: mamma

Totalt du och Bassi ju:-). Ja,varför har du slutat att skissa och måla egentligen? Du var jätteduktig! Redan,när du var i tre.årsåldern och vi hämtade dig på dagis,skulle dagisfröknarna alltid visa upp vad du hade ritat den dagen, De var fascinerade över att du hade ett sånt öga för detaljer redan då.Syntes tydligt i dina teckningar. Kram

2010-05-14 @ 10:24:41
Postat av: Sebastian

Så du odlar också tomater? Vad kul! Fina bilder du la upp :)

2010-05-14 @ 13:22:32
URL: http://valdemarssons.blogg.se/
Postat av: Sebastian

sv: Wow vas ambitiöst av dig! Om jag inte hade bott i lägenhet hade jag också odlat mer saker! Det är väldigt kul och du har helt rätt, färska ingredienser är fantastiskt! Jag är kock btw :)

2010-05-14 @ 14:21:04
URL: http://valdemarssons.blogg.se/
Postat av: Emma

Det känns som vi är mer lika än vad man kan tro.

Jag känner mig också rätt isolerad i mitt hus, min närmsta och bästa vän är min lillasyster och mitt ex... såklart. Jag skriver dagbok och förr så diktade jag och ritade mkt. Men vi går isär på en grej, jag har verkligen inte så gröna fingrar som du. Mina blommor bara dör.... Du är så duktig!!!

2010-05-14 @ 14:40:19
URL: http://ziera.blogg.se/
Postat av: Fröken M

här frodas mina 5 jordgubbsplantor i köksfönstret ( än så länge mår de bättre där än i regnet på tråk balkongen ) Dock inser jag ju att de behöver betydligt större krukor än de löjliga, fyrkantiga i plast som de står i nu... Omplantering av mina skyddslingar får det bli i morgon ! ha en underbar helg :) kram

2010-05-14 @ 19:01:59
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: carola

tycker det är härligt med din blogg jag, du skriver så bra..

Vilken kreativ sida du har, dikter och teckningar..



Ska försöka ta lite kort i helgen på vår lilla lott, försöka hinna med att påta lite.

Jobbar hela långa helgen, kul utan sömn liten lisa vill inte sova alls...

Trevlig helg nu

2010-05-14 @ 22:37:56
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: carola

nya dynor har inhandlats idag, hunnit grilla och varit med familjen.

nu dags att sova, ska upp vid 3.30 och ta mig till jobbet..Mindre skoj.



Hoppas du har en underbar helg

kramisar

2010-05-15 @ 21:29:08
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sebastian

sv: Haha ja men visst låter det somrigt? :D Tack detsamma, blir nog inte så mycket gitarr idag dock, jag ska ner till stan för att se KFF spela :)

2010-05-16 @ 14:35:24
URL: http://valdemarssons.blogg.se/
Postat av: molle

Syskonkärlek när den är som bäst :)). Kan se framför mej hela incidenten på Lidl. Om jag har en dålig dag ska jag läsa din blogg Sanna.Det får mej på gott humör!! Underbar läsning.Alla inlägg! Kram på dej :)

2010-05-17 @ 20:26:09
URL: http://mollelife.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0