80 minuter i bilen med Sanna...

En (o)vanlig morgon i mitt liv börjar oftast med ett alltför sent uppvaknande fast påverkar sällan min start i bilen som är klockan 6.10. Vissa morgnar dröjs starten med en timme beroende på vad som händer i skolan. Denna veckan händer teorin i mängder och därför börjar vi då en timme senare än vanligt! Innan dessa 80 minuter började idag så skedde följande.
6.15, helvete! Nu har jag snoozat för mycket IGEN! Upp, upp, upp! Måste ha kaffe! Men, vad i helvete! Just det, jag skulle ju köpt kaffe igår! Bölfärdig, sjuk, förkyld och med UVI är man speciellt känslig, buhu! Springa runt i den mån man kan, sitta lite vid datorn, springa upp för trappan, har jag glömt något, var är mina nycklar? Och plånbok? Nu har det varit helg igen och då har viktiga saker försvunnit ner i en väska istället för att vara behändigt placerade i fickorna på ett par arbetsbyxor. Lyckas på något vis få ihop mig själv till ett någorlunda samlat Sannapaket (trodde jag tills jag kom till skolan, där jag upptäckte att jag såg för jävlig ut)! Har en sjuk liten älskling som jag pysslar lite med innan bilfärden måste påbörjas. Innan jag går ut så pussar jag och kramar min lille kille...

7.08
Kommer ut till bilen, suckar högt eftersom det nio av tio gånger alltid ligger ett fint litet lager med dis på rutjävlarna... Det är då man kör varianten rutan eller cirkeln. Tag ut ett litet ställe på sidorutan, drag fram ärmen på jackan, torka en ruta (jag föredrar rutan, den ser mer proffsig ut) på bästa möjliga ställe, ca 10 cm X 10 cm. Rutan måste dock vara optimalt placerat för bättre synintryck utifrån. Gör om på resten av rutorna!

7.16
Kör in på Statoil, pump 15 som är längst ut. Trycker gul knapp, sen 95, tar pumphandtaget, sätter i. Väntar. Och väntar? Hallå, kan jag få någon jävla bensin? Fortfarande inget. En bil kör upp på andra sidan, han upprepar samma procedur som jag. Och pumpen börjar skramla. Jag tittar förvånat över och frågar högt:
- Men, vafan, varför får DU bensin om inte jag får någon? Varpå personen ser väldigt förvånad ut. Jag tar ett steg ut så att personalen ska kunna se mig och vem ser jag om inte Börje??? (Han heter något komplicerat namn som jag aldrig orkar minnas, därav mitt namn på honom) Börje har för inte så längesen haft en smitning och detta är INTE första gången jag inte fått bensin av honom. Nu ser han mig dock och jag får äntligen börja tanka!

7.32
Jag upptäcker en konstig sak med min gps? Den bara piper med jämna mellanrum precis som när man närmar sig en fartkamera! Men här finns ju för fan inga kameror här! Och varför står det 90 konstant i det vänstra hörnet??? *SUCK* Bara att skruva upp Eminem då...
*It´s three am in the morning, put my keys in the door, bodies laying all over the floor, I don´t remember how they got there, but I guess I must´ve killed them, killed them* Sjunger högt med såklart!

7.40
Jaha! Jag har nu kommit på att min lillebror måste ha fibblat med min gps när han lånade bilen. Dvs, min gps skriker och tjoar för att jag kör långt över rekommenderad hastighet. Har nämligen vid det här laget noterat en liten minitext längst ner som upplyser mig om detta i samförstånd med pipande och upplysning om rek hastighet, dvs, 90 på vänstersidan. Helvete! Detta innebär att min gps kommer att vara missnöjd med mig resten av resan eftersom jag inte vet inställningarna och INTE har lust att kolla upp det i 125 km/h...

7.49
Usch! Min ruta är ju superdimmig av smuts inuti! Irriterande att jag kan inte kan se ordentligt. Tar fram den berömda jackärmen och försöker torka... Fan, nu blev det ju värre. Hmm, hur ska jag lösa detta? Aaaah, vänta, jag köpte ju vatten på Statoil! Letar upp flaskan, skruvar av korken på den. Under det korta avstånd jag har till framrutan så lyckas nittio procent av vattnet som var avsett till rutan istället hamna på vänstra sidan av min kropp! Amen, för faaan! *suck* Aja, lite vatten hamnade ju där, fram med den berömda och DET BLIR TOTALT OMÖJLIGT ATT SE IGENOM RUTAN ALLS! I ren desperation letar jag efter något pappersaktigt. Det enda jag hittar är mitt gamla snorpapper och det får fan duga!
Sååå, nu har jag en rent ut sagt snorig framruta, MEN, jag kan se igenom den i alla fall!


8.10

Bilnöje!=P

Innan jag kom dit ni ser på bilden så hände följande på vägen innan som var väg med mötande trafik. Helt plötsligt så börjar aluminiumbilen att bromsa in varav jag tänker, vad fan nu? Framför mig ser jag på håll fyra extremt stora älgar förvirrat korsa vägen! Wow! Förutom Skånes djurpark så är detta det närmsta jag har sett älgar på dagtid i det vilda så nära! Dock är jag medveten om att älgstek med resultat bilskrot INTE är en lyckad version! Efter mötet med älgarna så roade jag mig med att fota lastbilen framför en stund!
Efter det så roade jag mig med att filma när jag kör. Först ser man vägen jag kör på och sen när det är fritt från trafik så filmar jag min hastighetsmätare som går från 50 km/h upp till 140 km/h på knappt någon tid alls! Av bötesgrundade anledningar kommer det klippet ej att visas här, hahahaha!

8.46
Ankomst till skolan för att spendera denna härliga måndag med kursen Heta Arbeten!

Första delen av dagen var teori och det sista spenderades med att släcka lite bränder!


Roland, instruktören plockar fram gasol och lite annat.


Roland och Sune! Sune arbetar på skolan och passade på att ta denna kursen!


Det brinner!!!!


Tyvärr fick jag inte med när han visade vad som hände med en gasolbehållare.=( En fakir hade varit avundsjuk på den eldflamman!=P





DET BRINNER! Och jag har ännu ett certifikat som ska få plats i min nya plånbok!

//Sanna, er låga i elden...


Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Ha ha - visa morgnar är lite mer händelserika än andra, tydligen ;-)

2010-10-05 @ 09:40:24
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Fröken M

nu vännen behöver jag din hjälp !!

jag är nominerad till årets bloggmama och skulle behöva din röst :) http://www.mama.nu/mamabloggare/?view-id=28442

KRAMAR

2010-10-05 @ 22:17:59
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

tack snälla ! Jag sökte på dig på FB så vi kunde bli vänner ochprata lite men det gick inge vidare, så lägg ill mig istället ! Kramar

2010-10-05 @ 22:39:22
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

hihi !! tro mig när jag säger att skenet bedrar i det fallet !!! Han är en mini ulv i fåraklädder ;)

KRAMAR

2010-10-06 @ 20:20:10
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

Godmorgon finast !! Viggo somnade vid 21.30 igår efter ett par timmar konstant gallskrik - då var han sådär poppis här hemma kan jag lova ?!

Men inget ont som intee har något gott med sig, han har sovit hela natten och verkar lite mindre sur idag ! Han "springer" runt i sin gåstol och rycker i alla sladdar han kommer åt... ;)

Han en toppen dag !!! Många kramar till dig från oss :)

2010-10-07 @ 08:51:09
URL: http://frokenmela.se
Postat av: FLOOSAN

haha vilken start på dagen

2010-10-07 @ 18:27:24
URL: http://blogg.mama.nu/floosan

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0