Bloggrensning...

Pga tidsbrist så tog jag beslutet att rensa bort några av de bloggar jag läser. Jag har inte tid att läsa alla. Vilka som plockades bort grundades på kommentarer eller om jag verkligen var intresserad av just den bloggen eller om det bara var ren reflex att titta in där. Och om jag tittade in där av ren reflex, så gillade jag ändå aldrig det som skrevs.
Vissa tog jag bort eftersom jag misstänker att de inte läser min blogg och struntar i mina kommentarer. Efter att ha kommenterat ett antal ggr och inte ens fått ett tecken på att personen har läst det så tröttnar man lätt faktiskt. Jag försöker alltid att uppmärksamma personer som tar sig tid att läsa och kommentera min blogg.
Jag hade väl säkert fortsatt att läsa dessa bloggar. Om tid hade funnits. Och den finns inte.
Nu kan jag koncentrera mig på de viktiga bloggarna istället. Och kanske tiden räcker till att börja skriva min egen lite oftare?
Läser du min blogg och undrar om jag tagit bort din blogg? Då är det bara att kolla mina länkar!

Livet rullar på och det gör det i etthundranittio nuförtiden. Dagarna försvinner snabbt bakåt och blir igår innan jag hinner blinka. Vilket är underbart, men ovant. Det är tiden som blir över som jag inte tycker om. För det blir inte så mycket tid över kan jag säga. Jag går upp klockan fem, kör tio över sex och kommer hem halv sex på kvällen. Då är jag dödstrött efter att ha gett allt på utbildningen. Städning blir lidande och rutiner har fått ge efter grundat på hur mycket tid som finns kvar. Jag antar att jag kommer att skapa nya rutiner så fort jag har kommit in i det hela lite mer. Jag hoppas det i alla fall. Jag är trots allt inte färdigutbildad förrän i mars så jag har tid att vänja mig.
Jag har valt följande inriktningar på min utbildning.
Tunga fordon
Rit och mätteknik
Ballastkunskap
Vägbyggnad
Anläggning
Grävmaskin
Grävlastare
Bandschaktare
Hjullastare/lastmaskin
Teleskoplastare
Får mitt truckkort uppgraderat så att jag även får köra motviktstruck över tio ton!

Bredvid de här praktiska inriktningarna finns det även kurser som jag tar(vissa har jag tagit).
Säkerhet på väg(Kurs klar)
Arbetsmiljö och säkerhet
Hjälp på väg(kurs klar)
Miljöutbildning(kurs klar)
ADR 1.3 för maskinförare
Säkra lyft
Heta arbete

Jag trivs med detta och har jätteroligt! Häromdagen eldade vi och släckte sedan med olika brandsläckare! Det var riktigt spännande! Jag har aldrig ens hållt i en brandsläckare innan! Nyttigt att veta kan jag säga!

Kompisen Dennis släcker! Det är bara han och jag i vår grupp så vi håller ihop rätt mycket.

OJ, just det! Johan och jag hade varit förlovade i 8 år den 31 augusti! Tyvärr fick vi inte fira det eftersom han åkte tillbaka till Norge dagen innan.=( Vi får fira stort när han kommer hem om tio dagar istället! Han har sagt att jag ska få en städerska eftersom jag inte hinner med allt jag skulle behöva! DET mina vänner kommer att hjälpa oerhört mycket!

Nu ska jag ta det lilla lugna en stund. Colin har hållt mig vaken inatt. Han kräkte två gånger så det blev att stanna hemma. Inte roligt alls eftersom jag skulle kört maskin hela dagen idag... I eftermiddag ska jag hem till mor och hjälpa henne att städa inför den stora 50-årsfesten imorgon. Hon har "råkat" bjuda 70 personer. Hon bjöd så många, men var helt övertygad om att långt ifrån alla skulle komma, hahaha! Och nästan alla har tackat ja! Så imorrn blir det fest mina vänner!

Önskar er som läser mitt dravvel en bra dag!

Over and out

//Sanna, er flamma i elden...



Kommentarer
Postat av: Hanna

stackars lilla colin, hoppas han kryar på sig fort. . .och att du får lite tid i hemmet :) hihi kramar

2010-09-03 @ 08:44:18
URL: http://har ingen längre :P
Postat av: Fröken M

Haha... Får man vara kvar som bloggvän eller ? ;) Ha nu en riktig toppen helg vännen !! Kramar från mig och Viggo !!

2010-09-03 @ 15:50:40
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: carola

hej tjejen...



Skäms att jag inte varit hit på länge, väntar på att få iordning datorn..

Ska ge mannen en spark därbak, saknar så många utav er.

Även jag ska göra som dig, rensa ur lite bland länkarna.

Vad är det du utbildar dig till..såg jobbigt ut:)

Ha nu en härlig helg

kramisar

2010-09-04 @ 21:35:42
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Är så imponerad utav ditt yrkesval! :)

2010-09-07 @ 00:41:30

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0