Sanna vrider sig hit, ena benet över knäet, ändra...

Måndagsmorgon, så trött... Då väntade truckutbildningen. Och jag var knappt vaken. Knappt levande ens ju!
Teori, i en taskig trä/metallstol. Jag vart uppe, jag halvlåg, ena benet hit, andra dit... Inget är bekvämt i detta läge.
Och instruktören var obegriplig. I tal och i dialekt och vågorna i hans röst förändrades minimalt och gjorde det svårt för örat att tyda. Det är fan inte lätt då. Känner under lektionen att ögonen blir tyngre och tyngre. SPECIELLT när han läser direkt från boken i en och samma stämma. Kom på mig själv ett antal gånger med att fundera ut hur jag skulle lyckas att ta en liten sovpaus utan att någon annan skulle märka det. Inte hjälpte det att han hälften av tiden berättade anekdoter ur sitt liv. Och dessa med samma inlevelselösa, tomma och entoniga stämma. Dock var det inte svårt att märka när han var tillbaka på ämnet. Då helt pltösligt pratade han lägre. SUCK! Men, jag höll mig vaken. Och den stora fördelen var att under truckutbildningen så blir vi faktiskt, konstigt nog bjudna på lunch varje dag på Herrgårdens matställe. Lyx som fan och där kostar maten för jävligt nog 115 kronor för en lunch. Och vi är fyra kursdeltagare och en instruktör. Vem betalar det? Åja, inte jag i alla fall så... Jag bryr mig egentligen inte om att bli bjuden på något. Jag kan betala för mig själv, MEN, lunchen den ser jag fan som betalning för dålig undervisning! (Tack gode gud för att jag bara har lämnat ut min blogg till en enda på skolan, och nej, Rolle, jag ritar INTE när du undervisar! Du ÄR bäst!)

Truckutbildning 2010 består av:

Instruktör Arnek Dåt:
Har varit lastbilschaufför i en herrans massa år. Har upplevt allt(?) från den första trucken tills nu. Har vänner överallt och om inte han är med i historien så är någon av hans vänner, vänners vänner osv absolut det. Talar i en enformig, låg och sluddrande stämma som dock höjs när det inte handlar om det han utbildar i.
(För att befria mig själv från ytterligare pinsamheter så tillägger jag att ovanstående säkert har andra saker han är bra på! Detta är en gardering i fall det skulle komma sig att han läser min blogg. Eller något!)

Kursdeltagare Halvan Fniss:
En ytterst tramsig, flamsig och irriterande barnslig tjej. Har aldrig varit något i sitt liv faktiskt. Förrän hon blev arton. Då fick hon sin första titel. Mamma. Trots att hon kan verka ointresserad under just detta inlägg så måste tilläggas att hon redan har tagit kursen och har svårt att förstå instruktören. Pratar när hon inte ska och har en tendens att bete sig som en renodlad bitch. (För att befria MIG själv från ytterligare pinsamheter så tillägger jag att detta är en smart och tuff tjej i en mans värld. Hon har egentligen ett varmt hjärta och ett sinne för humor med prickar på. Detta är en gardering i fall det skulle komma sig att JAG läser min blogg. )

Kursdeltagare Helan Allvar:
Halvans vapendragare och ytterst ansvarige för kontrollerande av hennes spontanitet och impulshandlingar som kan gynna henne fel. Oftast delande av samma åsikter som henne, fast vid oskiljaktigheter kan de ändå ,trots Halvan, alltid dra jämnt. Helan är den enda vettiga människan av de alla och får därför ingen vidare rolig beskrivning. Trots att han är vansinnigt rolig och har en sanslös humor!

Kursdeltagare Polski Tafski:
Suckar, stönar, gäspar, är oengagerad och stör Halvan i hennes (engagerade?) arbete på teorilektionen med sina fjantiga och omogna påhopp. Har säkert någon slags sjukdom som innebär att han hela tiden måste röra vid människor trots att de kräks redan vid tanken. Dock måste sjukdomen vara riktat mot det kvinnliga könet då herren till vänster har ertappats med att sitta tämligen säkert i närheten av Polski. Dumma kommentarer verkar att höra till denna åkomma då de ständigt hoppar ur hans mun som grodor ur en damm. (Inga befriande omskrivningar här. Välkommen att läsa mina tankar, Polski.)

Kursdeltagare Seru Fel:
Inte ofokuserad, kanske inte ens dum? Vilken faktor spelar då in på det ologiskt och förhastande tänkandet? Seru är vaken och frågande på lektionerna. Ömsides förvirrad och fnittrig tar han sig dock igenom utan att alltför mycket utmärka sig. Att ställa halvt dumma frågor samt ha konstigt tänk i körkortsteori verkar ändå att göra honom till en helhet. Trevlig, tillmötesgående och helt ok. Och tack för skratten. (För att befria mig själv från ytterligare pinsamheter så tillägger jag att ovanstående säkert har andra saker han är logisk på! Detta är en gardering i fall det skulle komma sig att han läser min blogg. Eller något!)

Kursdeltagare Maxi Trötter:
Maxi har en förkärlek till att slumra sig igenom. Med ett halvt öra som tydligen är dövt. Om det är ointresse eller infött vet man inte. Har en tendens att tycka till vid fel ställen vilket inte obemärkt får en att undra huruvida han befann sig på plats under tillfälle eller om John B och han kalasade på John´s hemmaplan. Verkar skärpt under lunchtid och vid rast-tillfällen för att sen återgå till samma mode beskrivet ovan. Mannen är i medelåldern och därför kan nog vissa(läs jag) undra varför han har ett arbete och inte andra som Helan och Halvan. (För att befria mig själv från ytterligare pinsamheter så tillägger jag att ovanstående säkert har andra saker han är bra att sova på! Detta är en gardering i fall det skulle komma sig att han läser min blogg. Eller något!)

Jag har mer att skriva om. Jag har mindre av piggheten. Men eftersom jag nu måste ro båten själv och styr så finns det tid till det (konstigt nog?). Dagen idag vart ett stjärninlägg det också i sig. Men det får tyvärr fyllas på imorrn.

//Sanna, ert t i rött...



Kommentarer
Postat av: molle

Attans tjusig blogg Sanna !!Du har verkligen lyckats och som vanligt läsning i toppklass! Bästa bloggaren!! kramar om :)

2010-09-29 @ 08:03:53
URL: http://mollelife.blogg.se/
Postat av: Fröken M

haha... tack snälla du, det där vär kläderna som råkade ligga längst fram i garderoben igår, inget smink och faktiskt inte speciellt cool ;)

Härliga medmänniskor du har på utbildningen ! Jag skrattar så tårarna sprutar när jag läser dina rader ! Du kan minsann konsten att formulera dig du :)

*KRAMAR

2010-09-29 @ 08:37:06
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0