Hur bitterhet påverkar ens sätt att tänka rationellt...

Idag är jag så bitter... Fan, så bitter. Då hjälper det inte att man har Facebook. För när man har Facebook och läser folks statusar, då kan man tendera att bli elak. Ännu värre är det om man skriver ut en status som inte är positiv och folk gillar den! Då, då undrar man verkligen vad folk tänker med? Är det verkligen något att gilla att jag fick en sked i ögat när jag skulle dricka kaffe? Bitterheten öppnar också upp för ett helt nytt synsätt! Sånt du aldrig skulle reta dig på i vanliga fall skriker nu i dina ögon och försöker att förmå dina händer att kommentera dessa retsamheter! Hjärnan tänker ut dräpande och sårande svar och djävulen sitter stillsamt på axeln, flinar och väntar på att du ska genomföra det elaka.
Bitterheten bidrar också till varför kattantalet inomhus drastiskt minskar. För inte fan ska de vara här inne!
Hade mina gardiner varit uppe i sovrummet och krukan stått kvar, så kanske...
Hade min knäckemacka med makrill varit hel efter att jag snabbt satte in smöret i kylskåpet, så kanske...
Om de inte hade letat upp små högljudda saker att släpa över golvet, så kanske...
Om de hade legat blickstilla i soffan som hunden gör, så kanske...
Sammanfattningen blev: Fem katter i trädgården.
Bitterheten och djävulen på axeln samarbetar, smider planer och infekterar ens sinne. De vill att ALLA ska råka ut för deras påhitt! Ingen ska gå säker. I det läget måste man vara smart och genomskåda deras aktioner. För inte vill man såra folk för att man är bitter? Men, tänka elakt, det får jag göra, för ingen kan höra mina tankar.

Snart ska jag försöka ta mig i kragen och ta hand om röran på min sons rum. Jag är faktiskt helt säker på att bitterheten kommer att stiga markant så fort jag sätter min fot i det rummet. Då ska jag kasta elaka kommentarer till nallarna och gosedjuren. Fyyy, vilka fula öron du har, herr Nallebjörn! Vill folk ens krama dig när du fattas ett öga, ditt miffo? Hört talas om att tvättas någon gång? Du luktar ju!
Jag vill inte berätta vad du ser ut som, men vill du ha en banan?
Du har ett ansikte bara en mor kan älska?
Kommer du från secondhand eller????

Vi håller tummarna för att bitterheten rinner av mig under dagen...

//Sanna, ert E i Elak...

Kommentarer
Postat av: Mamma carola

förlåt om jag skrattar:) men du är bara för härlig.

Stackars gosedjuren, hur gick det för dom?



Stor kram till dig



Du fick mig att le och skratta, det tackar jag för

2011-03-09 @ 10:58:49
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Jag älskar dina bittra ord raring !! KRAMAR

2011-03-09 @ 11:17:53
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Bara Jag

Att vara bitter är helt ok - och är man dessutom bitter med självinsikt så har man ju kommit längre än de flesta ;-)

2011-03-09 @ 12:03:30
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Mamma carola

åh så skönt för gosedjuren att dom klarade sig:)



Hoppas allt är bra med dig Sanna, tänker på dig ofta.

kramisar i massor

2011-03-10 @ 08:53:55
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejsan ;) Ja, visst är det tröttsamt med dessa onödiga statusuppdatering! Håller klart med dig! Hur trivs du på jobbet??

2011-07-09 @ 23:51:46
URL: http://seluna.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0