Internet.

Vissa försöker påstå att jag är patetisk på grund av mitt internet-användande. De säger att jag sitter här för ofta, att jag ägnar för mycket tid åt detta, att jag är tramsig för att jag är en Facebooknörd...

Jag säger först och främst så här.
Jag hade inte kunnat ha den underbara, men iofs korta, kontakten med min J lika mycket om jag inte hade haft internet. För det är vansinnigt mycket dyrare att ringa. Och då kan jag ändå erkänna att han ringer mig minst en gång under sin arbetsdag för att prata med mig, för att höra av sig, för att finnas.<3 Just såna detaljer älskar man med sin livs kärlek...

Jag hade aldrig träffat vänner, vänner som jag förvisso aldrig träffat irl, men vänner som jag trots allt har ett starkt band till. En väldigt speciell vän träffade jag först och främst via nätet och det tog inte lång tid innan vi träffades på Malmös perrong. Ett omedelbart kompisband skapades och så är det ännu idag. Och jag ler när jag tänker på hur fint ödet kan vara. Vissa av de jag aldrig har träffat har trots bristen på verklig kontakt, berört mig, hjälpt mig, stöttat mig, funnits där i svåra stunder och har dessutom roat mig, gjort mig glad, fått mig att känna mig värdig och främst, fått mig att känna mig omtyckt. 

Jag har idag kontakt med en massa gamla( jag menar ju inte sååå, vi är fortfarande unga hihi) klasskamrater från skolor man gått i från lekis till uppåt! Det hade man ju aldrig haft annars. Internet och framför allt Facebook ger mig en möjlighet att ha ett bredare socialt nätverk... Varför spelar det då roll om det är irl eller här på det kära nätet? Tacka fan för alla roliga upptåg många har! Till exempel, finns det goa vänner från Tyringe skola som på sina pauser på sitt arbete ägnar sig åt akrobatiska konster och sen utan vidare publicerar dessa moves på sin Fb! Entertainment i hög grad!

Jag har även via internet hittat en massa släkt, främst kusiner som jag inte visste fanns... Hur roligt som helst! Och i den vevan en helt underbar känsla av att tillhöra och att härstamma. Att få ett annat värde i det långa loppet. För min släkt är stor, och jag är stolt en del av den. Jag tillhör som sagt. Och återigen, utan internet? Hur mycket svårare hade det inte varit att få ta del av detta underbara?

Det sista jag vill komma till är min situation. Jag är ju en gräsänka, en tös som har sin kjereste hjemme ibland. Det betyder ensam med barn, djur och hus för det mesta... Inga nära vänner nära att umgås med...
Internet är min väg ut, ut ur ensamheten, tristessen, ut ur slentrianen och jag vill tacka alla nätvänner för allt ni ger mig.
 Jag hade INTE haft kontakt med så många härliga människor utan internet och framför allt Facebook.

Låt mig  få Facebooka god damn it!

Dagens media:
Kungafamiljen
http://www.aftonbladet.se/brollopet/article6997758.ab

JAG GER BLANKA FAN I VILKET och förstår INTE vad det är som är så jävla intressant att bry sig om? Kungafamiljen har ju inte ens någon makt! De är bara ett etablerat varumärke att visa för utomstående! Och då kan jag dessvärre erkänna att jag nog hade jag gett lika mycket fan i om det hade varit en lika töntig skandal i statsministerns familj...

Min dag:
Efter min senaste uppdatering så hände i stort sett bara mys hela dagen! Bakade en kladdkaka till mina fina barn och lagade kyckling gryta med ris. Nu är det bara jag som är kvar vaken. Men det är iofs stunder jag uppskattar det också. Att bara vara... Och fisa lite ostört så där, hihi! Ímorgon blir en fartfylld dag då många saker står på min 2 do-list. Just nu låter det härligt! Tiden kommer ju att flyga tills det är lördag! Snipp snapp snörja, då kan sagan börja! Fast, dessvärre kommer det kanske inte att bli lika härligt när jag vaknar imorrn med stressen som min kamrat!
Förresten, en tjej vars blogg jag läser slaviskt säger att nyckeln till en framgångsrik blogg bland annat ska innehålla bilder...

Alltså kommer mina nästan sista meningar bestå av frågan:
Vad för slags bilder hade DU viljat se här?

Over and out
/Sanna, din druva i vinet...

Kommentarer
Postat av: molle

Kloka Sanna har talat!Håller med om varje liten bokstav när det gäller internet. Lyssna inte på dom som dissar det du vill göra,det är ditt liv inte deras!!

När det gäller Kungafamiljen så har jag inte läst men dock hört om det på radion.Att folk orkar bry sej.Dom är väl människor dom oxå.Äter ,sover skiter,fiser o pippar dom med!Inte fan spelar det nån roll för den "lilla" människan vem fan som gifter in sej i den släkten.Sveriges största socialbidragstagare är dom. Jag är deffinitivt emot monarkin!Sverige kan få PR på annat vis. Bra skrivet IGEN tjejen!

Kramiz :)

2010-04-22 @ 23:43:55
Postat av: molle

Glömde svara på frågan!Blev så upprörd att den flög förbi.Den landade i sista stund hehe! Du ska naturligtvis ha dom bilder som har affektionsvärde för dej. Din blogg är personlig.Ta med precis det du vill ha inte vad du tror att andra vill se. Nakenbilder blir nog censurerat automatiskt hehehe

2010-04-22 @ 23:48:53
URL: http://mollelife.blogg.se/
Postat av: Alexander K

Hej Sanna, tycker du har helt rätt. Jag var en motståndare till facebook och allt sådant innan jag började använda det. Det är ett fantastiskt hjälpmedel att hålla kontakten med. Efter att min kusin dog i canser så såg jag en stor möjlighet i Facebook att hålla kontakten med de andra kusinerna. Det krävs inte mycket för att de helt plötsligt inte längre finns där så därför gäller det att hålla kontakten medans man kan och i det är facebook och andra internet relaterade kontaktsätt overdeliga! :)

2011-01-21 @ 17:31:17

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0