Mors lilla lathund sa...

...du må tro jag jobbar bra,
fastän vet du vad,
inte just idag,
jag gör det helst en annan dag...

Alltså kommer jag istället denna måndag bekämpa den sedvanliga ångesten. Den tråkigaste och mest deprimerande dagen på hela veckan är ju just denna förbannade måndag i mitt tycke. Och så har det konstigt nog varit i många år.

I torsdags så var jag och Colin på stan för att träffa mammas kusin för fika och lite byte av böcker. Hon hade sina två barn med sig och Colin klickade direkt med hennes son Viggo. Det resulterade i ett vansinnigt busande och lekande och det i sin tur ledde till att vi bestämde oss för att träffas även denna veckan. Fast då på ett lite mer barnvänligt ställe där våra små kan härja fritt. Så vid första tecken på fint väder denna veckan så bär det av ner till Hembygdsparken där vi vuxna kan kan fika och prata i lugn och ro och där barnen kan leka på lekplatsen. Perfekt! Nu ska man bara hoppas på att åtminstone en dag denna veckan bjuder på uteväder!
Efter fikan så körde vi till Jysk. Colin valde påslakanset och ett nytt dubbellakan införskaffades. Det behövdes verkligen! Och oj, så mysigt vi fick det på kvällen!


Vi poppade popcorn, Colin tittade på teve och jag läste förstås!


Sanslöst bra böcker!

När vi väl gick och la oss så blev det massor med mys och bus i sängen!
             
                                                Myyyys!!!
             
Missi under täcket och naturligtvis så gled mobilen ur handen när jag skulle fota mig och Colin. Hmm, ja, resultatet ser ni ju själva, haha!

_________________________________________________________________________________

I fredags så tog vi tåget för att träffa Ingrid och hennes döttrar! Vi har inte träffats på jättelänge och barnen var superglada för att få träffas igen! Speciellt de stora töserna som hade massor att ta igen! Även Ingrids lillebror, Angelo hade följt med till Colins stora glädje! Han avgudar Angelo som bara den! Vi var inne i en affär och tittade och när vi står där inne hör man ett skrik från en karl utanför. Vi tittar ut och då har Colin och Jennifer bestämt sig för att leka skyltdockor i det tomma fönstret. En gubbe var inte beredd på att de skulle röra sig och hoppade därför en meter upp och skrek till av förvåning och skräck! Herregud, som vi skrattade. Vi stod där en lång stund och såg hur folk reagerade och skrattade när de upptäckte att det var levande dockor, haha! Jag skrattade så att tårarna började rinna. Var får de små allt ifrån?




Vi gick runt lite inne på Triangeln innan vi bestämde oss för att gå ut istället. Vädret var fantastiskt fint trots att det enligt prognoserna skulle bli regn. Som tur var hade de ju fel som så många gånger innan!

Finaste! Angelo, Colin och Jennifer. <3

På Gustav Adolfs Torg hittade vi denna dansanta riddare! Jag brukar aldrig ge tiggare pengar, men han var verkligen ett undantag! Så jag skickade fram Colin med allt mitt skrammel, hihi!


                                   
För de småpengarna fick vi ett fint foto med barnen och riddaren, haha!

Efter det blev det in på McDonalds för att köpa Happy Meal till de små eftersom vi andra ville äta på China Box. Jag kan inte säga att jag var nöjd med maten på China Box faktiskt. Så där lär jag nog inte äta fler gånger faktiskt.=(

Massor med lek och bus för de små....

...och massor med hemlighetsmakeri och viskningar från de stora töserna!

Utsikten


   


Ingrid, Nataly och Angelo!

Efter att ha snurrat rundor i Malmö en bra stund och jag trodde att det var dags att åka hem så bestämde vi oss spontant nog för att vi skulle se på bio! Det blev Trollkarlens Lärling eftersom det var den enda vi kunde se med tanke på våra sjuåringar. Filmen var ganska bra och ungarna var supernöjda! Efter den blev det att åka hem, alla supertrötta och likaså supernöjda!

___________________________________________________________________________________

Jag har en sak som retar mig fullkomligt. Som de flesta andra bloggare så läser jag ett antal bloggar. Om någon kommenterar min blogg så brukar jag svara på kommentaren för att visa att jag är glad för att den personen tar sig tid att läsa min blogg överhuvudtaget. Jag menar, vem gillar inte när någon kommenterar det man skriver?
Nu har jag flera gånger kommenterat några av de bloggar jag läser utan att få gensvar. Betyder det då att dessa bloggare inte läser min blogg och därför inte känner att de vill svara? Eller vad beror det på?
Jag har i alla fall bestämt mig för att jag vill fortsätta att läsa dessa bloggar. Men för att undvika mer irritation från mig själv så slutar jag att kommentera de bloggar som jag inte får gensvar ifrån.

Så var det med det. Hur tycker ni?

Nu måste jag dessvärre sluta att skriva eftersom barnen väntar på att jag ska handla bröd till dem, haha! Jag känner deras blickar i nacken, hmm, jaja.

Får man hälsa till någon?
Jag fick igår reda på av min mamma att jag har en läsare som jag inte visste om.
Därför vill jag hälsa till Pitterhöna!

Over and out

//Sanna, er smula i brödet...


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha ascoolt att ungarna lekte skyltdockor!!! jag vill också ner till malmö och strosa rundor...

2010-08-09 @ 12:51:36
URL: http://ziera.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Haha... de där levande skylt dockorna lockade nog in en och annan kund i butiken !!

Lika mycke som jag hatar att folk som bara struntar i kommentarer hatar jag folk som kommenterar en massa onödig skit. Tex att jag stavat fel nånstans eller har fula skor ;) Det finns visst människor ( läs idioter ) till allt. Och även en del "vänner" skickar och skriver ganska korkade och dömmande inlägg då oich då... tyvärr

Kramar till dig, hoppas du har en bra dag !

:(

2010-08-09 @ 14:23:55
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN

Vilka coola ungar du har, det där med skyltdockorna var ju jätte kul.

2010-08-10 @ 11:46:32
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Vanilla

Neeeeej, det där är ingen riddare, det är en romare! :P



Haha förlåt! Jag är inte så duktig på det här med bloggandets vett och etikett, så jag förstod inte att det förväntades av mig. :P Jag har varit här inne och skummat ett par gånger men aldrig djupläst. Vet inte varför. Skulle faktiskt kunna vara din färg på texten som är lite avskräckande. Det blir lite svårläst med grå text, åtminstone om man jämför med svart text (se hur lättlästa kommentarerna är, till exempel). Jag förstår att det tillhör designen (som för övrigt är väldigt snygg) att det ska vara samma färg som bakgrunden, men läsbarheten blir lite lidande. Förlåt om jag låter som värsta besserwissern nu, det är bara menat som konstruktiv kritik :).



Jag ska iaf fortsätta läsa din blogg! Det här inlägget är ju helmysigt! :)

2010-08-11 @ 12:10:58
URL: http://absolutvanilla.blogg.se/
Postat av: Daniel

En mysig dag på veckans ångestdag!

2010-08-12 @ 12:12:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0