Svetten rinner...

Hur ska jag kunna städa överhuvudtaget idag? Jag håller på att dö av värmen. Så fort jag rör mig så rinner svetten som små salta floder i mitt ansikte. Jag skulle även behöva klippa gräset. Men det går inte heller. Och inget vatten i poolen har jag heller. Bara en grön sörja i botten blandat med vatten. Det skulle jag ha fått hjälp med. Men den hjälpen uteblev. Kan jag verkligen använda värmen som en ursäkt till varför jag inte tar tag i den ofantliga röran här inne samt den vildvuxna åkern utanför? Jag var ute för en stund sedan. Satt på trappan, pratade med min älskade och tog ett bloss. Det var svalare ute än här inne. Känns som att man skulle ta sig ut istället. Men då kvarstår ju som sagt röran här inne. Suck, stööön, pust!

*hämtar vatten ur kylskåpet*

Mycket vatten får det minsann drickas idag! Och så tittade jag på prognosen för hur vädret skulle bli när jag får hem min älskling. Han kommer hem nästa onsdag. På tisdagen skulle det vara strålande solsken och naturligtvis så skulle det regna på onsdagen! Och jag som inte gör annat än att tänka på hur underbart det hade varit att ha fått spendera alla dessa vackra solskensdagar med honom.

Jag saknar honom så mycket just nu. Känner mig ensam som fan. Och lite less faktiskt. Samt en smula hopplös för att jag inte har orken att ta tag i något.

Colin sitter på ovanvåningen och kollar på King Kong i bäddsoffan som han förvandlat till en koja. Han har sovit i kojan i flera nätter nu, haha! Han är verkligen världens finaste unge! Igår när vi satt där uppe och pratade så knep jag om mitt fläsk på magen och kommenterade något om storleken. Då sa han, men mamma du är smal, det där är bara på låtsas!

Nu ringde min syster. Hon höll minsann också på att dö av värmeslag. Tycker så förbannat synd om henne. Jag, mamma, syster och Colin åkte till sjön i lördags. Syster hade med sig ett stort parasoll som hon fick sitta under. Hon lider nämligen av soleksem och kan inte vistas i solen för länge. Hon lekte med Colin i vattnet och under den lilla stunden poppade det upp röda märken på stackaren! Tur att man inte lider av det! Jag vill ju vara brun och fin på sommaren!

Alltså, jag är ledsen, jag vet inte vad detta inlägget ska gå ut på? En massa meningslöst dravvel känns det som. Kan iofs bero på att jag börjar att tröttna på min blogg. Jag har endast ett fåtal läsare och jag för ingen personlig pappersdagbok för jag VILL ju ha läsare. Annars så känns det inte speciellt lönt att publicera sina ord offentligt. Hoppas att inspirationen till att fortsätta träffar mig i huvudet som en blixt från ovan... Eller en kalldusch kanske hade känts skönare nu?

Nu går jag ut i min trädgård och sätter mig under mitt parasoll. Städningen väntar på mig oavsett hur jag gör.


Saknar min man....

Over and out

//Sanna, er blixt i åskan...


Kommentarer
Postat av: helena

åhh men visst läser man men det kanske inte syns vilka som läser om man inte kommenterar?? kjamiz

2010-07-12 @ 14:45:20
Postat av: Mirre-Miraj

Du kan inte sluta blogga, jag läser juuuuu :)

2010-07-12 @ 16:56:35
Postat av: emma

Så kan jag också känna men du ska veta att jag läser varenda inlägg du gör.

Jag skriver inte så mkt just nu iheller. Värmen gör att jag får lite blackout uppe i huvudet och inte orkar prestera något vettigt. Ta det lugnt bara, lusten infinner sig säkert igen. kram kram

2010-07-12 @ 17:55:48
Postat av: Malin K

Jag läser också!

2010-07-13 @ 11:22:47
Postat av: Bara Jag

Städningen får stryka på foten även här - men jag orkar inte ha dåligt samvete för det! Om bara några månader är röran glömd och ingen tackar mig för att städa. Det jag försöker säga är att strunta i städningen med gott samvete - det finns andra värden i livet än ett rent hus...



Förstår din saknad och den gör ont. Det kan kännas som slöseri att vara åtskild från någon man älskar...



Upp med hakan och KRAM!

2010-07-13 @ 11:49:40
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Helen

Jag läser ALLA dina inlägg i bloggen men jag lider också av värmen så därför kommenterar jag inte alltid. Ta det lugnt Sanna:)

2010-07-13 @ 14:33:11

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0