Den där Sanna(fast utan spermiefrisyr=P)

Den där Sanna har haft bloggen omedvetet vilandes pga underbart väder.

Den där Sanna letar sig då genast ut tidig morgon till sin oas, trädgården.

Och den där Sanna värgrar sedan gå in förrän sena kvällen!

Väderprognos, tisdag den 8 juni 2010... MULET!=(

Massor av mysbusigt har hänt under förra veckan som gick! Helgen var fantastiskt rolig och vädergudarna var på vår sida!

Hmm, lite bilder får tala för vad som har hänt!


Tuff brud!=P

Bella skulle åka på klassresa till Gotland tidigt på onsdagsmorgonen så därför blev det lite shopping på tisdagen då hon saknade vårjacka och bikini... Detta inhandlades och naturligtvis blev det en go fika på stan samtidigt! Vi hade jätteroligt och mysigt och damen visade sin allra bästa sida och tacksamt nog så kom vi faktiskt överens hela dagen!

Min bil har varit en riktigt jobbig jävel att ha att göra med! I inbromsningar så har minsann Hyndan skrikit och fört liv! Pinsaaaamt som fan inne i stan! Problemet skulle ju då lösas med nya bromsar som lillebror skulle montera dit.
Efter monteringen av beläggen så kvarstod problemet!!!
Grrrr!
Då upptäcker vi att bromsskivor och bromsbelägg bak ÄR TOTALT SLUT och har därmed gjort sitt!
Bara att beställa hem från Mekonomen då alltså...
Alltså kom sakerna på torsdagen...


Lillebror bearbetar Hyndan...

Att få bort bromsskivan visade sig vara ett projekt i sig och slutresultatet var att allt det gamla fick monteras på igen! Klockan blev för mycket och Colin skulle hämtas i skolan!
Grrr!
Som om inte detta var nog så upptäcker jag att de nya bromsbeläggen INTE ser ut som de gamla som sitter på??? De är ju specialbeställda???

*ring, ring*
Mekonomen:
-Ja, det är Anders på Mekonomen.
Sanna:
-Ja, hejsan, mitt namn är Sanna och jag vill att du kollar upp en sak på detta regnumret, FGR 331, tack.
Mekonomen:
-Javisst, vad är det du vill att jag ska kolla upp?
-Jooo, säger jag, jag vill veta hur många olika bromsbelägg bak det finns till min bil?
Tyst en stund...
Mekonomen:
-Ja, hallå? Det finns två olika belägg.
Sanna:
-Jasååå, mm, det säger du? Nu är det så att jag har varit hos er för att hämta beställningssaker och upptäcker nu att de ni har gett mig INTE är samma som sitter på min bil???
Mekonomen:
-Ja, alltså, det vet jag ju inte, det måste vara min kollega som har tagit emot din beställning...
-Jaha, jaaaa, men tycker du inte att det är er plikt att säga till en liten okunnig tjej som mig att, hej, gumman lilla, här finns två olika, VILKEN vill du ha??? *Sanna börjar tappa tålamodet*
-Jo, ja, jag förstår inte varför min kollega inte har frågat dig detta?
-Neeeeeej, det kan ju kännas lite trist, så nu vill jag att DU garanterar mig att det inte finns FLER sorters bromsskivor nu också!!!
-Nej, det borde det inte finnas. Eller vill du att jag kollar upp det?
Sanna högt som fan:
-HELST, GRABBEN!
Tyst en stund...
-Nej, det finns bara den sorten. Vi har inte de andra bromsbeläggen hemma, men kan ha de till dig imorrn bitti?
-Som sagt, grabben, HELST!

Så fick man alltså vänta en dag till för att få en tyst bil! *suck*

Fredag:
Yey, äntligen dags för bilmek omgång två! Hämtar belägg på mekonomen, hämtar Litenbror i Finja och åker hemåt mot Tormestorp!
Där det INTE går så bra!
Grrrrr!!!!
Bassi ringer sin kompis och vi får lalla rundor en timme i väntan på honom.
Under tiden så tar Bassi fram ungarnas fyrhjuling för att lattja lite.
Äntligen kommer Abris, kompisen. Han tar en hammare, slår hårt några ggr och vips trillar den gamla bromsskivan av! YEEESSS!!!!


Litenbror, minutrar innan den hysteriskt, förlåt, roliga olyckan!=P

I pauserna från bilmek så testade Bassi att köra lite fyrhjuling! Första gången körde han rätt in i buskarna! Då hämtades min mobil och tur som man har så hände detta när man filmade! Bassi vurpar rejält och blir släpad!
http://www.youtube.com/watch?v=mCPNrkhCL94

Hahahahahahahahahahaha!!!!

Fredagskvällen spenderades med bio (SATC2) och middag på Infinity! Jag och lillasyster firade att mamma har tagit examen och numera är undersköterska! Mycket mysig kväll!
Ännu mysigare blev den vid 23.45 då min älskade unge äntligen kom hem från klassresan!
Colin sov över hos sin kompis.

Lördagsmorgonen stiger jag ur sängen 8.00... Råkade då öppna mina ögon och skåda solen! Då vill man INTE ligga kvar! Upp och ut i trädgården! Vid ca 9.00 fick man sällskap av grannen och Tussie!
Vi bestämmer att vi ska grilla på kvällen, hemmagjorda hamburgare, mums! Hans dotter och hennes sambo ska också komma så då kan vi fira att Roffe har tagit examen och nu har titeln Programmerare!
Dagen är varm och jag har ingen bikini!=( Poolen är klar att användas och jag är supervarm! Så jag går upp för att väcka dotra min för en tur in till stan för att inhandla bikini... På HM träffar vi på älskade vännen Linda och hennes sambo. Ooooops, då slår det mig att hon och jag har ju för fansiken bestämt att vi skulle ta en fika denna dag!
Sååå, en fika på Centra blir det! Myyyys!!! Och en sån fin mage har hon! Liten bebis som bor där ju! <3


Bada är skönt...


Och sola förstås!

Efter att ha avnjutit goda hamburgare ska Johanna och Benne ta bussen tillbaka till Bjärnum. Tror de. Så blev det INTE!
För under de två år jag har varit granne med Roffe så har han inte gjort annat än att sitta i sitt hus på helgerna eller umgåtts med mig. Så jag tycker att vi ska fira honom med en runda biljard på Q-Bar och så blir det!
Så efter mycket stress för att alla ska fixa sig inför en kväll ute och utlånande av kläder till Johanna så bär det av mot stan för lite roligt!!!
En mycket trevlig kväll!


Jag och Johanna=D




Moi!=)

Söndagen spenderades med bad, bus och sol nere vid Finjahavet, heeeela dagen lång och avslutades med korvgrillning i trädgården med grannen!

Eftersom vädret är så pass dåligt just nu, så har jag förutom min blogg att sköta, även ett hem som har försummats!
Det ska jag ge mig på nu!
Och, ja, jag lovar att jag ska bli bättre på att skriva här! Har ju upptäckt att det finns en del av er som saknar min blogg när jag inte har uppdaterat!
TACK för att ni läser! KRAM!

Förresten! Jag har ju en sak till att berätta! Det blir en extra natt ensam med min älskade eftersom vi åker redan på torsdagen! Jaaaaaaaaaa!!! Myyyys! <3<3<3

CD <3 9 dagar kvar tills minisemestern i kärlekens tecken!
CD =)2 dagar kvar, bara 2 tills sommarlovet, jaaa!!!

Over and out

//Sanna, er badboll i poolen...

Kommentarer
Postat av: molle

vilket härligt liv du lever Sanna. alltid nåt upptåg eller nåt i görningen. kul att du la in Bassis vurpa på You tube.Gick han med på det? Eller hade han inget att säga till om i det läget hehehe. Kanonkul läsning AS USUAL!! Kramis :)

2010-06-08 @ 10:56:28
URL: http://molle.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0