På Best Western Hotel Årjäng‏ i Värmland så...

......ska det mysas för fullt

......ska vi busa och snacka skit

......ska vi sitta i baren och ta en öl

......ska vi bara vara......

 

Behöver jag berätta att jag längtar?

 

Den 18 juni tidigt på morgonen så tar jag min Hynda och mitt kvinnliga sällskap som kommer att fungera som vägvisare och kör glatt mot Arvika... Jag hoppas dock att min skrangliga Hynda och min vägvisare är i skarpt läge!
Dvs, inga fel på bilen, inga punkteringar, inga olyckor, bara raka vägen!
Dvs, inga missvisningar, inga var god gör en u-sväng, bara raka vägen!

Fröken Silver och herr Bengtsson ska mötas upp i Arvika för lite lunch och shopping! Färden ska vid 15.00 gå vidare till Best Western Hotel Årjäng, ett fyrstjärnigt hotell med allt vad vi behöver...
Åååh, denna ljuvliga underbara bara vara upplevelse, en oas av kärlek och fokus på det som är... Inga Jack Russlar som ska slåss om att få vara nära mig och ta plats från min älskade... Ingen Amstaff som ska ta upp all plats så att någon av oss tvingas att dela soffan med katter...
Nej! Bara han och jag, bara vi, åååh, underbara vi! Kärlek!
Efter mycket hotellmys och bara vara Sanna och Johan så kommer det roliga att fortsätta dagen efter.
Efter en god hotellfrukost, finns ju inget godare, så ska vi göra vid oss, bli våra vackraste! För det vankas ju bröllop för vår vän och hans fru (ja, hans fru, borgerligt första gången ju, då gör man om det på riktigt) i Gunnarskog där brudens mors hus får agera kyrka och festlokal!
Var länge sen jag var på bröllop så det ska bli så roligt! Ännu roligare är det att vännen som ska gifta sig är amerikan och kommer att bära kilt! Och, ja, bilder kommer att finnas, verkligen!
Efter bröllopsfirande så kommer det att bli lite mindre romantiskt boende... Det blir tält, jag och tält gillar inte varandra, men vi får stå ut med varandra med hjälp av min älskade!
På söndagen bär det av till verkligheten och återförening med resten av vår älskade familj...

Verkligheten är fin och underbar på sitt sätt... Men, nu längtar jag efter tillflykten till bara vara-landet!

Händer och fötter och hänt i veckan? Nej, inte så mycket faktiskt!
Första delen av lördagen spenderades med att lilla familjen körde runt i Kristianstad på jakt efter skor och en massa andra roliga saker! Lite nya fiskedrag inhandlades och Colin fyllde på sin första egna lilla draglåda! Och jag fick minsann en torkvinda! Hejdå torktumlaren för denna sommaren(eller höst som det känns nu iofs)!


Colins egna första draglåda!=)

Efter Kristianstadsäventyret satte älsklingen upp torkvindan till mig. En öl i trädgården hann avnjutas innan familjen styrde kosan mot busshållsplatsen!

Lördagens eftermiddag spenderades i lilla staden Hässleholm där Siesta och cruising utspelades! Verkligen underbart när det händer något i vår lilla stad! Gräsmattemys med öl och lekande barn, vänner från förr och spanande på bilar. Kvällen avslutades med middag på en Thairestaurang och därefter en taxi hem för sista kvällen mys...

Söndagen: Älskling åker tillbaka.... Kvar blir jag med ledset sinne.

Söndagskvällen så var det grillning med Bellas klass! Korv med bröd och vattenbowling! De sista stunderna för Bella med denna klassen innan nästa äventyr väntar i högstadiet med ny klass och nya vänner. Gud, va jag kommer att sakna hennes fantastiska lärarinna! En helt sjukt bra lärarinna har hon varit! Dock fick hon igen av klassen för de få stunder hon har skällt under tre år... En förälder plastade in henne, ställde barnen på rad, försedde dessa med papptallrik med grädde på:
-Nu har ni er chans att ge igen för de gånger er fröken har skällt på er!

RESULTATET!

Fröken Gräddnos


Katarina aka Fröken Gräddnos och Isabella

Gårdagen passade jag på att åka till Blomsterlandet för att använda mig av min Morsdagspresent! Tolv nya stora krukor införskaffades samt bambupinnar! När jag ändå var där så köptes morsdagspresent från mig och syster till våran lilla mamma! Åter hem för omplantering av busktomater, uppbindande av andra tomatplantor och lite allmän plantomsorg. Hämta upp Colin i skolan för att köra in till stan igen, denna gången för en fika med mamma och syster. Mamma blev haffad utanför fiket för en intervju!

För att läsa om henne gå in på www.dunderbar.com och leta upp Agnetha Alm!

Kvällen spenderades i Finja med att fira min mammas dag och pappas födelsedag och massor med gott att äta! Det blev grillbuffé och som vanligt pratade INGEN under första portionen. Det har sina grunder i att min mor är fantastisk på att laga mat! Tack, mamma, för den otroligt goda maten!!! Du är suverän!
Blev hemskjutsad av pappa eftersom bilen ska få nya bromsar av lillebror idag... Väl hemma fastnade jag dessvärre vid datorn. Vilket resulterade i en seeen kväll, hmmm.

Och här är jag nu!
Och nu försvinner jag!
Har faktiskt annat att göra också!
Vänta...... Trodde ni att ni skulle komma undan att behöva beskåda bilder på mina bebisar???

Omplanterade busktomater

Gjorde ni INTE, mohahaha!=D


Fuxia som börjar blomma!=) Fått av min morbror, Pitter Höna.

CD 17 dagar kvar tills hotellmyset! <3
CD 9 dagar kvar tills sena kvällar och bad i sjön infinner sig!=D

Over and out

//Sanna, ert gummi i kondomen...


Kommentarer
Postat av: Emma

Hotellmys och bröllop, det låter helt underbart. Hade jag också hellre gjort än att fylla år just då.

hoppas ni får det trevligt!!!

Kram kram

2010-06-01 @ 12:40:59
URL: http://ziera.blogg.se/
Postat av: Fröken M

åh va mysigt ! Jag tror jag oxå behöver en helg på hotell.. ska försöka övertala C när han kommer hem och hänvisa till att han "glömde" mors dag ;) Ha en riktigt bra eftermiddag ! kram

2010-06-01 @ 16:39:47
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: molle

Härligt!! Skönt för er att bara få rå om varandra och så ett bröllop som bonus. Behövs sånt ibland. Ha göttans! Kram :)

2010-06-02 @ 09:40:05
URL: http://mollelife.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0