Helvetesnatten! (Känsliga läsare bör undvika vissa inslag då det innehåller kattbajskräk)

Nattrutiner:
Kom i säng sent, strax innan tolv. Allt klart, hundar rastade, film på. Mycket viktigt det här med filmen! Helst ska det vara samma film varje natt... För om det är någon ny så fastnar man och det vill man inte om man ska upp tidigt. Replikerna ska sitta som en smäck i huvudet och i stilla sinne härmas efter. Allt detta för att hindra otillåtna tankar att poppa upp som mullvadshål i en vackert ansad gräsmatta. Tankar som under nattetid måste vara förbjudna eftersom de vid denna tid kan misstolkas och förstoras och bringa oro, stress och smärta...

För att ligga så bekvämt som möjligt ska sedan sovställningen rättas till och hundar mysas ner i harmoni med min kroppsposition. Yrsa på Colins sida nere vid fötterna. Texas uppe vid första S-postionen från sidan. Missi på andra sidan längre ner bakom knäna. Mina knän ska omsorgsfullt skyddas av en bit täcke, dubbelvikt för att inte skava mot varandra. Två kuddar ska vila under mitt huvud. Och för att ges sken av att du inte är ensam skall kudde agera hålla om-position. Det vill säga, en arm runt en kudde för att simulera en påhittad närhet....

Vaknar klockan 02.12. Som vanligt känns det som. Behöver kissa och smyger tyst ner. Jag är rökare och det suger i det förbjudna, alltså ska jag ta mig ett bloss innan resten av nattvilan. På väg mot dörren hör jag ett ljud? Det låter som att någon lägger på vår hemtelefon. Det hörs på ett speciellt sätt då... Det är mörkt och jag är mörkrädd och blir lite skraj. Därför sätter jag snabbt igång skärmen på min dator. Tänker att det är mitt huvud som spökar för mig. Innan jag ska gå upp igen får jag dock för mig att kolla hemtelefonen som ligger vid datorn. Displayen visar 05:45:13 och sekunderna tickar på. Tittar förvånat först och lägger sedan på luren. Det speciella klicket infinner sig högt denna gången. Bella har glömt att lägga på efter att hon har pratat med sin pappa...
Tack till den av de energier som gjorde mig uppmärksam på detta...

Går upp och harmonerar mig med samma ställning som alltid efter att jag satt på trotjänaren, filmen. Hinner ligga i ca två minuter innan jag hör ett hulkande nere vid fotändan, åååh, nej! Jag vet så väl vad det är och från vem det är! Texas har under föregående dag ätit kattbajs och kräkt upp det på diverse ställen i mitt hem under hela dagen! Det finns inget värre än när någon av hundarna har hittat kattbajs ute och sen kräker upp det! Finns ingen värre eller mer vidrig doft än den äckliga kombinationen! Och nu har han alltså kräkt upp bajset... I min säng...02.19 mitt i natten! Flyger upp, panik, slänger prompt ner hunden för att ligga i korgen på nedanvåningen! Upp igen. Tittar på eländet och håller själv på att kräka(och då brukar jag inte vara känslig)... Bara att bädda nytt och rädda det som räddas kan. Två hundar och ett halvsovande barn flyttas på under krabbiga omständigheter. Efter en stund hamnar jag i säng igen. Denna gången arg och pigg som en mört. Och inte i sedvanlig position. En liten Missi har lagt sig på min armkudde och jag vill inte flytta på henne. Ligger och tjurar och klappar henne förstrött. Vänder och vrider på mig, men ingenting är längre bekvämt. Kan inte ens koncentrera mig på att låta filmen vagga mig till sömns. Sista gången jag tittar på klockan har hon blivit 02.58. Efter det är jag vaken en lång stund innan jag tacksamt lyckas att somna.
06.30... Alarmet ljuder för första gången. OFF
06.45... Alarmet ringer varnande för att det är dags att gå upp. OFF

Och man har inte något val. Bara att gå upp.

Ps. Om någon har förslag och tips om hur man renbäddar en säng mitt i natten utan att rubba på ett sovande barn och två sovande hundar så är ni välkomna att höra av er. Det finns nämligen mer kattbajs i min trädgård=(


Nu över till annat....

I ett försök att fota en kattunge skakade denne på huvudet och orsakade denna roliga bild!=)

Fredagen bjöd på besök av en kusin som jag aldrig har träffat samt hennes son. Barnen kom överens direkt och härligt nog gjorde jag och min kusin det också! Det var svårt att fixa till middagen för vi hade hela tiden massor av saker att prata om! En mycket trevlig kväll alltså!
På lördagsmorgonen dukades det fram en bastant frukost och vi gick alla omkring och mös i pyjamasar länge! Sen var det dags att ta sig in till stan för att inhandla present och blomma! För vi skulle ju vidare till nästa kusin och hälsa på! Han och hans flickvän har precis blivit föräldrar till en liten gosse! Neo. Många veckor för tidigt föddes detta lilla gossebarn... Alltså fick kläderna vi köpte bli sommarkläder!=) Det blev en härlig och lång fika med mycket bebismys, kaffe och kakor. Barnen spelade tvspel och vi vuxna pratade nonstop. Även denna gången fanns mycket att prata om då varken jag eller min kusin Helena har träffat Fredrik på många herrans år!
Efter det skjutsade jag Helena och hennes son, Albin till stationen... Men jag hoppas att vi snart kommer att ses igen!=)


Kusin Helena och kusinbarnen Albin och lilla Neo=)


Nästkusinerna Colin och Neo=)

Efter att ha lämnat av på stationen körde vi hem för att fixa lite hemmagjord pizza. Bella hade sin kompis för att sova över. Pizzan blev som vanligt mycket god och uppskattad!
Efter maten kollade Colin på teve och jag slängde mig över datorn... Uttråkad som attsingen bestämde jag och Colin oss för att våldgästa grannen! Med oss hade vi tre stora bitar pizza och en öl! Mycket flams, mycket trams och MYCKET roligt! Klockan hann bli tolv innan vi kom därifrån. Väl hemma fick jag Colin i säng och jag satt uppe vid datorn i ytterligare två timmar!=P

                             
                                                       Grannyra!


På söndagen var det lunch bestämt med Lillis på McDonalds! Så jag körde och hämtade honom vid systerns och sambons hus som håller på att renoveras. En st mögig och dammig lillebror plockas upp för syskonbus! Innan avgång tillbaka så inhandlades även en Big Tasty att ta med hem till mamma! Så skönt att komma hem ibland och få vara lite med sin mamma... Jag uppskattar min mamma och bror mer än någonsin just nu...
Jag protesterade förresten mot vädret genom att ta på mig sommarkläder denna söndag!


Dålig bild på protest-mot vädret klädseln! Tagen av Bella med henne mobil...

Resten av kvällen spenderades i lugn och ro efter en härlig promenad med Hannisen... Får vi göra om, Hanna! <3

Måndag, oj, vad jag hatar måndagar... Brukar aldrig ta på mig några projekt denna dag eftersom jag är så satans måndagstrött. Men ibland händer mirakel!
Måndag:
Hämta bror i Hästveda
Lämna bror i Finja
Dricka kaffe med mamsen och Lillis
Klippa hela den nästan 2000 kvm stora gräsmattan! (Tack Roffe för hjälp med att laga gräsklipparen)
Plantera ut lite
Klar med allt detta vid 22.00
Datortid
Läggdags

Nu är det soligt och fint väder så idag ska jag passa på att plantera om lite olika plantor. Trädgårspyssel så länge vädret tillåter då alltså!

Avslutar detta med bilder på mina extremt höga tomatplantor! Vassegoo, Sebastian!;)

                    
                                    
                                               Tomatplantor längst bak...

CD 4 <3
CD 23 =)


Over and out

//Sanna, ert sken i solen...

Kommentarer
Postat av: molle

du skriver så målande att jag ser allt framför mej.kattkräkbajset och din nattvandring i huset hehe. Fin bild på dej Sanna :) Lika vacker och smal som alltid. kram på dej

2010-05-18 @ 10:34:26
URL: http://mollelife.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja, det var inget mysigt, haha! Tack för komplimangen! Kram!=)

2010-05-18 @ 10:37:10
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: carola

kikar in lite snabbt, ska läsa hela inlägget på min rast:)

Fastnade för kortet med katten, attans så roligt.

Vilken bild.



kramisar och ha en toppendag

2010-05-18 @ 10:48:51
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Jättefina tomatplantor! Vad stora dom var! :D

2010-05-18 @ 20:40:24
URL: http://valdemarssons.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0