Katten också!;)


Lugnet innan stormen...


Nu är det fasligt nära... Kitty är beräknad att föda sina bebisar kring den 7 maj, iiihhh! Snart får man se de som sparkar och puttas och stångas där inne. Hon är så trött just nu. Ligger oftast och sover på köksbänken, går och äter lite, somnar igen och så vidare om och om igen. Men idag får hon inte föda förrän jag är hemma igen. Hon var uppe för första gången på länge och var i sin födsellåda idag. Dock brukar hon alltid hitta andra ställen. Som hon tycker är bättre! Och som jag tycker är krångliga! Men hon visar alltid sin matte när det är dags. Så jag hoppas att jag är hemma då. Fast iofs, hmm, hahaha, hur ofta är inte jag hemma liksom! Typ, ALLTID!
Ska hämta lille lillebror i Hästevda idag! Han ska till en syokonsulent i Hässleholm för att prata om svetsutbildning. Innan dess har vi planerat att trycka in en kaffe... Och efteråt också! Älskade lillebror, den finaste man kan ha. Fastän han är lat, sover hela dagarna, uppe hela nätterna, svårt för att hantera pengar och mest bara ska ha och ha av storasyster. Får skylla mig själv, haha, jag har ju skämt bort honom.
Efter det måste jag in till Blomsterlandet och köpa yrkesodlarjord och en kruka till min chiliplanta. Sen hem, pyssla lite, börja tvätta och göra sånt som man måste. Resultatet av igår blev nämligen inte så bra! Jag hann fixa till köket, bara för att sen stöka ner det genom att baka fika! Bakade chokladsnittar och chokladsockerkaka. Jag skulle ha med mig Colins bästa kompis och hans lillasyster till parken för picnic. Det var KALLT! Och de tyckte att jag var knasig för att jag också ville gunga och åka rutschbana! Men, det är ju så barn håller sig varma! Och jag ville väl också vara varm! Fungerade dock dåligt på mig=( Så vi gick hem till Colins kompis mamma där man kunde få lite värmande kaffe...

Sen hände inte så mycket mer igår... Mitt liv är ju inte sådär fasligt roligt faktiskt.
Hoppas att det händer något roligt i helgen! Man vill ju inte döööö av tristess heller!

Wiiieee! Ikväll behöver jag inte känna stress och press att jag MÅSTE lägga mig i tid! Sovmorgon imorgon ju! Nu ska jag gå och fixa lite med Kitty och samla ihop tvätt till senare...

Mammas vackra lille kille!
Over and out

//Sanna, ert dammkorn i råttan...

Längst bak, två paprikaplantor och en chiliplanta i mitten.
Längst fram, två cocktailtomatplantor, samt tre sticklingar körsbärstomatplantor i mitten.


Kommentarer
Postat av: carola

så kul att du hittat till mig, kul med nya läsare och roligt för mig att hitta nya bloggar att följa.

Jösses så fin katten var, hur ser pappan ut till de kommande små..Ungarna måste ju bli super, en katt i min smak.



Så duktig du varit med tomatplanter m.m, jag har varken energi eller gnista just nu med sånt.

Ska ta tag i det.



Ska nu kika igenom din blogg lite..

Ha en toppen dag

2010-05-06 @ 11:22:37
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja, det är alltid roligt att hitta bloggar som faller en i smaken!=) Hur pappan till hennes ungar ser ut vet jag dessvärre inte=( Vår trädgård är tydligen en genomfartsväg för katter i alla åldrar, storlekar och kön;) Än så länge har det inte hänt något och i vanlig ordning ligger hon och sover. Det man ser på bilden är bara de stora växterna. Jag har massor med odlingar på gång. Hoppas att du oxå får en toppendag och att du kommer att tycka om min blogg!=)

2010-05-06 @ 13:35:31
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: Fröken M

men åååh va mysigt med kattungar !!! Du måste lägga upp bilder på dem sen =) kram

2010-05-06 @ 17:28:23
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Sanna

Oooja! Det kommer säkert att bli massor av bilder!=) Kram!

2010-05-06 @ 17:59:23
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: carola

nu har jag fixat till länken till min dotter..



Ska även lägga till dig, ska ta en dag och lägga till massa nya trevliga bloggar jag hittat.

Blir det några missebebisar??



Vad har du för dig i helgen?

Jag är ledig och ska bara vara, umgås med familjen, grilla och dricka lite vin tror jag.



Du var också ung mamma??

Tänk jag har varit ung mamma, tvillingmamma och mamma på "äldre" dar, ganska kul och jämföra lite.

Stor kram och sköt om dig

2010-05-07 @ 23:00:09
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sanna

För att gå händelserna i förväg inför morgondagens blogg... Det blev fem kattungar!=)



I helgen, tja, kanske blir det ett besök till en vän imorrn annars så lugnt som möjligt hoppas jag! Och öl, hihi, jag är en ölmänniska. Och handlar det om vin så ska det bara vara rött!=)



Ja, jag är ju en ung mamm jag med, men jag upplever bara en del av ditt! Unga mamman-delen!



Massor med kramar och ha en superskön helg!=)

2010-05-07 @ 23:11:31
URL: http://silverliv.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0