Mitt tråkigaste inlägg någonsin(zzzzz) enligt mig=(


Fem små godingar myser med sin mamma=)

Underbara små liv och en lika undebar mamma!

Förberedelse! Kan ni ge mamma en tio minuter en kvart i lugn och ro så att jag får skriva min blogg? Jaaa... Jag får dock se hur länge det varar!

Igår morse väcktes jag på min sovmorgonsdag kl: 6.35 av en orolig dotter! Kitty var blodig men hon kunde inte hitta några kattungar! Det var bara att hoppa upp snabbt som katten(hihi) och inspektera läget! Jodå, om man flyttade lite på filten så låg där två små gråa bebisar!=) DE var torra och fina och hade antagligen kommit under natten! Efter att ha fixat till lite hos den nyblivna mamman blev det kaffe och upp och ner spring i trappan! För fler fanns där minsann i magen! Blev en lugn dag, med kattfödsel och inget vettigt gjort!  Sista kattungen tog lång tid på sig att komma ut och det var oxå den minsta. En liten tanig svart sak, men åååh, så söt! Efter att hon hade fött den så tyckte hon tydligen att jobbet var klart och lämnade den lilla stackaren med navelsträng och moderkaka, blöt , liten och och separerad från de andra=( Trodde att det var något fel på den eftersom hon gick ner på nedanvåningen! Men, lycka, när vi bar upp henne igen så skötte hon sina plikter och fick fason på lillen. Den lilla svarta är speciell i mina ögon.=)
-------------------------------------------------------------------------------------------


Innan discot! Förberedd och förväntansfull!

Colin skulle på disco igår kväll och , ååh, vad han hade sett fram emot det! Fick säkert höra tjugo gånger från det att vi gick upp tills vi skulle gå samma mening! -Mamma, hur lång tid är det kvar? Snacka om att verkligen längta efter något! Förra discot kom han tvåa på danstävlingen och han berättade att denna gången skulle han komma etta! Discokungen! Efter att ha suttit och väntat och väntat så gick vi då äntligen iväg! Mötte upp en vän och hennes dotter på vägen dit! Alltid lite skönt, även en kort stund, att prata lite med henne! Hon är en person som jag kan se mig själv umgås med mer i framtiden. En härlig tjej med en underbar familj. Har massor gemensamt med henne! Efter att jag hade lämnat discokungen så gick jag hem för lite mys med dottern! Vi gjorde något som jag ALDRIG brukar göra! Jag målade hennes naglar och mina egna! Hatar att ha nagellack, men lite tjejig kan man ju vara ibland! Vi kollade på Håkans Bar och höll på att skratta ihjäl oss åt Håkan... SÅ BLOND! De andra är ju verkligen karaktärer för sig själv också. Men, klart, hur kul teve hade det annars varit?


Förstaprisvinnaren, Colin discokungen! Detta vann han!

Hämtade en VÄLDIGT glad liten kille efter discot! Sprang emot mig med famnen full av godis, chips och colaburkar! Jag vann, mamma, jag vann första pris!!! Hihi, mammas lille goding! Och som jag satt och sniffade på honom i soffan sen! Parfym och vidgjort hår och luktade massor med gott! Mysarunge nummer ett! Mammas och pappas lille kille!=) Vi skulle egentligen ha tittat på Avatar, men min extremt kvällströtta dotter gick och la sig! Och inte långt efter det så somnade discokungen på soffan! Bara jag och min älskade Samantha (min laptop) kvar då alltså! Skönt med tystnaden på kvällen. Ingen som stör en när man chattar med folk... Pratade med min kusin på FB. Hon och hennes son ska komma och hälsa på nästa helg. Ska bli superspännande eftersom jag inte har träffat någon av dem!
-------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har inte haft tillstånd att publicera bilder på min dotter utan att hon har varit med och valt ut dem! NU har jag två bilder på henne som jag kan visa! =) Och, ja, jag vet! Hon är verkligen supervacker!


Isabella!<3


Min vackra dotter!<3
(den stora gråa katten är från Kittys majkull förra året och blev dessvärre överkörd för några veckor sen=( RIP, James. Den andra är från septemberkullen och är i högsta grad levande! Sensi heter hon.)

Idag så tänkte vi alla bara ha det mys! Har precis varit iväg med barnen och köpt lite lördagsgott till dem! Senare så ska jag och lilleman gå bort till hans bästa vän eftersom han ska sova över där. Blir att man stannar en stund, dricker en öl och pratar lite skit!
Blir lite mamma-Bella tid ikväll och vi tänker se Avatar! Hoppas att den är bra! Alltid mys med lite ensamtid med henne eftersom det inte blir lika ofta som för mig och Colin.=)
Imorgon, åååh, imorgon så spelar Tre Kronor sin första match i VM mot Norge! Som jag har längtat efter VM. Följer inga sporter, tycker att det är astrist! MEN, jag har varje år i många års tid följt Tre Kronor i VM! Blir att ladda med öl! Regel inför matchen! EN öl per period!

Tänker avsluta detta inlägg med lite bilder! Men jag återkommer med säkerhet en gång till idag som jag känner det nu!

Over and out

//Sanna, ert darr i asplövet...


Mississippi

Mitt eviga tjatprojekt!=) Och, ja, jag älskar mina plantor!

Kommentarer
Postat av: caroline

Ja din dotter äär verkligen vacker =) Och inte ska du tycka det var ett tråkigt inlägg... lite vardags liv ju.. men kan inte ligga på topp alltid. Kram

2010-05-08 @ 17:42:00
URL: http://carolineenglund.blogg.se/
Postat av: Sanna

Naaee, man kan inte alltid vara i sitt esse...=( Hoppas att altt är bra med dig och Stjärnan!<3 Kram!

2010-05-08 @ 18:04:35
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: carola

Grattis till tillökningen, skulle såå gärna vela ha en till katt men alla på området hatar katter så..



Tack snälla för fina kommentarer, din son kommer bli värsta hjärtekrossaren:), svärmorsdröm och en underbart vacker dotter.



Idag har jag blivit med kolonilott här på området, den är färdig med massa jordgubbar, bärbuskar m.m..Nu ska barnen få välja vad dom vill så, ska bli superkul och spännande.



Sussa sött

2010-05-09 @ 22:14:48
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: molle

Du skriver aldrig nåt tråkigt!! Du har jättesöta och fina barn och jag tycker om ditt sätt att lägga upp dina inlägg.Blir aldrig tråkigt,bara kul att se och läsa.Fortsätt så. Gulliga katter!! :)

2010-05-10 @ 07:39:44
URL: http://mollelife.blogg.se/
Postat av: Hanna

Naw vad mysigt med 5 kissemissar :) haha vi hade fullt upp med våra små liv som då också var 5 st.. .:) se om jag vågar kolla på dem. . blir väl att jag önskar mig en kisse :) :) kramar

2010-05-10 @ 09:26:40
URL: http://fruquist.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0