Andra koppen kaffe ner i en tom mage...

4.55 står klockan på efter att tjurigt ha försökt att upplysa mig om att vakna ett antal gånger. Här finns inte mer tid att ligga och dra sig inte, bara upp och göra vad man ska, vakna upp till en ny dag. Rökar, sätter igång kaffebryggaren för att sedan gå upp och hämta ner hunden under täcket som inte alls vill gå upp. Som vanligt. Lyckas få ner henne samt få ut åbäket i snön där hon snabbt kissar och springer mot trappan. Där hon i vanlig ordning tidigt på morgonen trillar uppför? trappan i ren desperation att komma in. Komma in, komma upp, komma under täcket igen till en sovande Colin. Dricker mitt älskade morgonkaffe, kollar mailen, kollar FB, sätter igång Spotify och till sist Aftonbladet.
Här är ingen värme i detta oisolerade hus, bara ca 12,5 grader, så här får man sitta i myskläder OCH morgonrock!
Det gör inte saken bättre att det är dags att göra vid sig, tvätta av sig, sminka sig, fixa håret, dra på underställ, dra på arbetskläder, en extra tröja och till sist, mössan!
Nu ska Colin väckas.
Men, Colin bara hostar och snörvlar! Helvete, Colin är sjuk. Colin är sjuk och jag är ensamstående. Ensamstående måste vara hemma med sina barn eftersom de inte har någon annan hjälp. Ensamstående får inte åka till sin älskade skola. Idag heller....

Andra premisser gäller då för denna morgon som vände sig emot mig. Det betyder att Litenman ska bäddas ner i fåtöljen här nere hos sin mamma och att ved ska hämtas in till kaminen. Tur för mig då att jag är fullt krigsutrustad för snö!
Tar min vedkasse och går ut till förrådet längst bort i uthuset, stannar till vid trappan och funderar på vad som är fel? Går några steg upp och får tag i ficklampan och kommer på...
Helvete!!! Jag har glömt hunden! Hur fan ska jag nu kunna veta om Mörkemassen gömmer sig där inne i mörkret? Eller kanske en luffare? En illasinnad varelse? Med hjärtat i halsgropen och panik i kroppen halvspringer jag in, vågar inte lysa mer än på veden med ficklampan. För tänk om jag lyser och får syn på något på trappan upp till vinden? Eller i hörnet? Slänger snabbt ner några ynka vedträn och springer ut i säkerheten där snön lyser upp(sedärja, något positivt med det vita helvetet)och hastar snabbt vidare in i min borg.
PUST!
Så ska man då lyckas tända kaminen som i vanliga fall brukar strula enormt genom att slockna för mig innan jag ens har hunnit tända skiten... Men, idag lyckas jag. Kan ju lika väl ta en kopp kaffe till om jag nu ändå inte kan komma någonstans. Trots att jag vet att min mage inte alls vill ha ner ytterligare en kopp i min tomma mage. Kan likaväl blogga när jag ändå är uppe? Så, jag skriver några fullkomligt ointressanta rader ur min totalt ointressanta morgon........

*springer upp för att hämta sladden till mobilen så att jag kan lägga över bilder*

Sååå, nu har jag lagt över bilder!


21 tons grävmaskin på skolan!=P

Älska!!! <3


Mys på stan i fredags!


Och mamma fick en god öl!



Snygging på bussen på väg hem!



Usch! Gillas INTE!



Innan färgningen


Efter färgningen!


Mysisar! <3 Ingen älgjakt, nu är man ren!

Nehe, nu får man kanske gå och göra något vettigare än att sitta här och frysa om händerna!
Ha en trevlig dag, på återseende måhända, kanske, för vem vet med mig?

//Sanna, er is i frysen...

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0