Fortsättning följer...

Maxi Trött:
Jag har samlat ett antal bevis och indicier som pekar på min personbeskrivning på Maxi. Vi kan börja med måndagen.
I truckboken finns efter avslutat avsnitt en sida med övningsfrågor med tre alternativ. Hade det varit en "normal" instruktör så hade han läst upp frågorna för att sen låta kursdeltagarna ge svaren. Men, vi har Arnek Dåt. Vilket i detta fall då innebär att han med sin mumlande stämma läser frågorna OCH det rätta svaret direkt efter frågan! Efter att ha gått igenom det fjärde kapitlet så började detta att irritera mig varav jag börjar hojta ut svaret INNAN han ens hann komma med det. Vilket var en bedrift av mig att vara så snabb att jag hann det. Detta medföljde att övriga (alla utom Maxi) hjälpte till att svara. Då det ändå tog för lång tid så skriker jag ut, A, C, C!!! Sååå, då är vi klara med detta kapitlet. Instruktören nickar att det är rätt och går sen vidare till nästa kapitel.
Men NU ska ni få se! Då vaknar minsann Maxi till, han som har varit knäpptyst under hela lektionen och utbrister:
- Men, eh, vad hände nu?
Jag:
- Hur menar du nu?
- Ska vi inte diskutera frågorna?
- Eh, det har vi ju inte gjort innan så varför?
- Ja, men alltså, jag förstår inte? Hur kan det vara både A, C och C på fråga 16?
Varav alla börjar att gapskratta! Inklusive jag naturligtvis! För, jag menar, han har ju suttit knäpptyst under hela dagen. Var får han de diskussionerna ifrån? För han var ju inte precis med vid minsta lilla fråga ändå?
Snooooze, Maxi!!!

Tisdag:
Nu har vi äntligen kommit till slutet av denna bok och Arnek delar ut två kort för att visa hur de ser ut. Korten heter Daglig tillsyn och används för att gå igenom trucken innan påbörjat arbetspass. Ett kort för truckar med förbränningsmotor och ett för eltruckar. Jag tittar på det med förbränning och vill se det för eltruckar så jag frågar om det andra är för el?:
- Ska där finnas ett för el också?
Arnek:
- Ja, det har Maxi just nu. Maxi, kan du ge Halvan kortet för el?
-Maxi???
Hans kompis, Seru hojtar till hans namn och först då får vi reaktion från honom.
Arnek:
- Maxi, har du kortet för el?
- Eh, nae, det står batteri här?
Hahahahaha! Som om inte batteridriven och eldriven är samma då!!! Detta får mig att brista eftersom det är på slutet av dagen och jag är vansinnigt trött. Jag försöker först att kväva mitt skratt, snurrar åt ett annat håll och gräver ner ansiktet i armen kiknandes av skratt. Tittar upp, men när jag gör det så sitter Polski i sin tur och skrattar åt mig och då blir det ÄNNU värre. Tårarna sprutar och nu har jag inget annat val än att asgarvandes ta mig ut från klassrummet!
Nu är det dags att vakna, Maxi!!!

Eftersom jag redan har tagit teorin till truckutbildningen en gång så blev det vansinnigt mycket klottrande i mitt block kan jag säga. En av dem blev en kariaktyr av instruktören. Snäll som jag är så har jag scannat in dem för att visa er, mina trogna läsare! Tydligen blev kariaktyren så lyckad att när lärarna såg den så vart de tvungna att kopiera den, hahaha! Ska dock försöka ta ett smygfoto på instruktören imorrn så att ni kan säga vad ni tycker!


Instruktör Arnek Dåt


Klotter, klotter, klotter...

Denna morgon vaknade jag upp och det gör gjorde jag i vanlig ordning INTE i tid. Jag är så trött, så trött. Och i mitt stilla sinne undrar jag hur jag ska orka detta fram tills mars nästa år. Det är omänskligt för mig att stiga upp vid denna tiden! Och ännu jobbigare är det att sätta sig i bilen och köra i en timme och tjugo minuter... Men, jag förvånar mig själv med att lyckas varje morgon ändå. Resan går som vanligt bra.
Fram tills tio minuter innan ankomst till skolan! Då ringer Colin. Han har ont magen och har diarré. Fan, fan, fan! Pratar med Bella och säger till henne att ringa skolan och stanna hemma. Men, jag måste ändå först till skolan och göra mitt prov. Så jag får förklara för mina lärare och sen säga till instruktören. Så istället för att titta på resten av filmen som ingår i utbildningsmaterialet så får vi ha prov allihopa.
Det gick strålande! Hade bara tre fel, yiihhaaa! Stämpel Passed the test på rumpa här ja!
Kommer hem och skjutsar Bella till hennes skola och sen hem till LitenMan. Och här är jag nu! Eftersom jag ändå är hemma så tänker jag passa på att röja lite och fixa sånt som jag brukar behöva ägna helger åt när jag är ensam.
Nu har jag suttit och skrivit detta inlägg i sexiga varselkläder så nästa steg för mig är att ta på mig sexiga hemmakläder! Och ta tag i röran här hemma!

Hoppas att er dag blir bra!

//Sanna, ert salt i karet...

Kommentarer
Postat av: Fröken M

hihi... bland annat ! Från och med nu får viggo några kronor på sitt konto varje månad för mitt bloggande ;) kram

2010-09-29 @ 13:04:46
URL: http://frokenmela.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0