Framgångsrik eller ej...

Enligt en artikel på Aftonbladet så är min framtid utstakad!

http://www.aftonbladet.se/tema/jobbasmart/article7747286.ab

Jag kommer att vara en glad och kreativ människa utan framgång och med en avsevärt sämre lön än den morgonpigga!
För alla ni (alla ungefär 15=() läsare har väl vid det här laget förstått att jag INTE riktigt klarar av morgnar? Jag går upp, gör vad jag ska och det oftast utan att vara vid medvetande. Jag kan med lätthet haja till i min bil på väg till McDonalds och undra vilken väg jag kör? Trots att jag varje dag kör samma rutt till samåkningsparkeringen. Och varje morgon efter att jag har vaknat till så brukar jag vara dödsimponerad  av att jag har kläder på mig. Och att jag på något magiskt sätt har lyckats att sminka mig i samma veva? Vaknar till gör jag oftast tjugo minuter efter att jag har anlänt till skolan. Det i sin tur innebär att morgonmötets första del går mig förbi och helt plötsligt har jag en nyckel i min hand och ett nummer på vilken maskin jag ska köra för dagen.
Jag skulle så gärna byta det här mot till exempel min vän Elins morgonvanor. Hon är morgonpigg som tusan och det är jag faktiskt lite avundsjuk på just nu.
Idag är jag ledig och skulle få en enligt mig härlig sovmorgon. Behövde inte stiga upp förrän lite över sju. Efter att ha sprungit upp och ner för att väcka lilleman (även han kommer att vara utan framgång) cirka tre gånger så kommer han till slut ner... Hostandes och snörvlande. Alltså sjuk. Hade jag vetat detta, ja, då hade vi som är utan framgång i den här familjen GLATT sovit vidare till åtminstone 10.00! Men nu är vi alltså uppe och dagen kan starta!

Den lediga dagen ska spenderas med städ, tvätt och mys med sjukling. Man har inte samma tid som man har haft innan att fixa och dona. Och hur mycket jag än älskar skolan så blev jag faktiskt lite glad över denna lediga dag. Det innebär att jag inte behöver spendera en hel helg med alla projekt som pga tidsbrist i veckodagarna ska utföras då. Jag fick en dag extra utan slaveri alltså!
Min vardag nuförtiden är kämpig och jävligt tufft ibland. Den innebär långa dagar i skolan med minimalt med hemmatid och pyttetid för att städa, tvätta och allt annat. Jag är ju "ensamstående" i två veckor. När man väl kommer hem så vill man vara med sina barn, bara njuta av dem och hjälpa till med läxor.
Men, haha, nu snart kommer de andra två veckorna! På tisdag får jag hem min älskade! Jag kommer att få komma hem till honom varje dag i två veckor! Ha en vuxen att prata med och få en massa kärlek! UNDERBART och nu känner jag verkligen att det behövs! Det börjar tryta med krafter hos den här superkvinnan kan jag säga! Och då är det skönt att jag snart ska få fylla på "förrådet" igen!

Ursäkta för att det blir så många bilder från min skola. Men det är ju trots allt där jag spenderar det mesta av min tid!=D




En vacker morgon! Tog bilden innan jag hoppade upp och började köra!=)


Och nu har jag kommit igång!


Gräva, gräva, gräva and I LOVE IT!=D


Sååå, mina vänner, de som läser och de jag känner.
Städ, tvätt och mys på G, om jag skriver mer idag får vi se.
Jag önskar er en underbar helg, kanske några öl och en vinbutelj.
Själv ska jag bara vara, inget svårt för mig att klara.

Over and out

//Sanna, er disk i medlet...

Kommentarer
Postat av: Fröken M

haha... man får vara hjärndöd på morgonen och du är långt ifrån ensam. jag kommer ihåg när jag sytod i omklädningsrummet på en gammal arbetsplats för några år sedan. En arbetskamrat började gapskratta och undrade varför jag hade två par trosor på mig !?

jag hade inget bra svar på den frågan...

jag ser fram emot ett karlstad besök ! det skulle vara så mysigt, det känns ju som om jag känner dig :)

KRAMAR

2010-09-10 @ 09:29:17
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Fröken M

helt ärligt så vet jag inte om jag blir så mycke piggare, men det är faktiskt väldigt god och känns hälsosam :) Nu ska vi ha en grötmassaker i köket här, sen blir det promenad !!

Viggo skickar en kladdig puss till tant sanna ;)

KRAM

2010-09-10 @ 10:45:00
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Morgonpigg är inte heller mitt förnamn... Meeen, upp måste man ju för att skicka hela barnaskaran till skolan - och nu ska jag ju själv i en period pallra mig till ett jobb. Känner mig nyttig och det är ju bra - mitt i den mansdominerade världen :-)



Trevlig helg!

2010-09-10 @ 19:07:54
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Fröken M

Jag kollade fakriskt upp artikeln på aftonbladet direkt !! Jag blir så förbannad på sånt där. Slänga av ett barn - det gör man INTE !!! Hoppas dotterna är ok efter omständigtheterna och att ni får en mysig helg och att sj får en massa skit !! Kram

2010-09-11 @ 14:37:02
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0