Så nära...<3


För alltid och för evigt, i vått och i torrt... PIC in da house.

Jag är trött idag. Vansinnigt trött. Jag är så trött att jag med lätthet hade kunnat sjunka ner pannan på tangentbordet och ta mig en powernap... Ingen energi, ingen ork och ingen lust. Som om min kropp och mitt sinne har inställt sig på dvala. Men jag ska orka, jag ska pigga upp mig själv och kämpa på. För imorgon är den stora dagen. Och jag längtar så.
Tvåsamhet. Helt fantastiskt underbart. Som ett fyrverkeri i kroppen av känslor.

Jag tänker nu gå på dagens media eftersom det är en viktig sak.

Nytt besked. Nu får de INTE bo ihop.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7004545.ab

Varför får de inte leva tillsammans sina sista år, månader, dagar, timmar, minuter och sekunder ihop? Varför kan ingen göra något för dem? Är det detta som är tacken efter att ha tjänat in pengar till regeringen i så många år?
Alla reagerar, men INGEN kan göra något!!! Det pratas om detta på bloggar, i media, det skapas grupper på Facebook, men till vilken nytta? HUTLÖST! Man blir så ledsen och maktlös.
Jag vågar inte bli gammal i detta land....

En uppdatering angående ettåringen som föll tre våningar ner vill jag också kommentera.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7005270.ab

Hur kommer det sig att man lämnar ett barn som är ett år och sju månader gammalt ensam att leka i ett rum? Hur kommer det sig att man med ett så litet barn inte har barnsäkrat fönster och annat som man måste förbereda inför att ha små barn? Fruktansvärt tycker jag. Nu ska de flytta till en markvåning. Istället för att åka till Ikea och betala några kronor extra för att barnsäkra lägenheten. Omständigt.

Idag ska det egentligen hända förbannat mycket. Nu är den stora fråga vad som ska hända.
Handla.
Städa golven.
Förbereda potatissallad till imorgon, dvs, marinera potatis.
Tvätta.
Laga mat till barnen.
Finns säkert något mer som jag inte kan komma på i skrivande stund.

På denna listan har jag hunnit så långt som att skriva handlelistan.
På sin höjd tror jag att halva listan blir klar. Hälften vågat, hälften vunnet!
Jag ska vara så pass tråkig att jag nu ska lämna bloggen för stunden för att fixa till mig och köra in och handla... Men, vi ses ju naturligtvis igen. Och då hoppas jag banne mig att orden kommer att sprudla ut ur mitt sinne och hoppa över till skärmen via mina fingrar.
För detta var inget speciellt intressant inlägg faktiskt.

Over and out
/Sanna, din fluga på bananen...

Kommentarer
Postat av: molle

Tycker du skriver väldigt bra för att vara,som det verkar helt slutkörd.Alla måsten!Hur orkar du? kramar om :)

2010-04-23 @ 21:11:32
URL: http://mollelife.blogg.se/
Postat av: Fröken M

jag hade en sån där trött dag igår, ville bara stänga in mig, krypa i säng och kanske till och med gråta en skvätt. Folk trillade oanmält in hela dagen, humöret blev allt sämre och bebisen här hemmaa var lite kinkig. Sen kom tack och lov mannen hem, slängde ut allt folk, köpte mat, godis och hyrde film. Somnade i sängen halvvägs in i filmen och vaknade inte förrän 05 i morse av bebis som ville ha mat. Piggare än på länge har jag insett att idag blir en strålande dag och jag önskar dig detsamma ! kram :)

2010-04-24 @ 10:58:09
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0