Tordagsmorgonsäventyr...

Idag hann jag inte mer än gå upp innan ett sms dök upp i mobilen... Der var min älskade lillebror som ville bli hämtad i Hästveda. Det är MIN goa lillebror så...
Jag följde Minimannen till skolan och körde till bestämd destination! Mot Sherwood, eller, ja, Horsewood.;) Hämtade upp sprallig lillebror och en Tina för att köra dem till Finja. Där vi inte kom in i huset!!! Vår kära mor hade låst dörren och ingen hade nyckel, men, men, ingen fara på taket. Då tyckte lillebror att vi kunde dra hem till mig på kaffe, sagt som gjort! Efter det tog vi en tur till Elgiganten med Tina för inköp av ny dator och en digitalkamera... Och det tog en jävla tid! Då visade det sig att Tina även hade bestämt sig för att köpa en ny mobiltelefon! Jag säger då det, de rika de kan! De fattiga försöker, jag försöker...
Efter ett försök att åter lämna de i Finja genom att knacka HÅRT på mammas fönster kom de till slut in. Sååå ändrades destinationen till skolan. Min älskade Miniman skulle ha en föreställning med sin kompis idag! Det som dock gjorde mig mest nervös var att han på morgonen hade tagit med sig en mindre lämplig skiva att spela upp till föreställningen! Nämligen svensk rapmusik! Oj, va nervös jag var när fröken skulle sätta på deras låtval med tanke på att en del låtar har, hrrmmm, ganska så provocerande texter, men, nej, jag hade tur. Jag hörde nämligen bara fuck you en gång, hahahaha!
Och naturligtvis så var det en supertuff Colin som gjorde en strålande show med sitt rappande! Trots att tjejen framför mig envisades med att prata med mig hela tiden med frågor som: -Sak låten vara så här pratande heeela tiden? Ååå, suck, stön, panna i bordet... Kort sagt, inte uppskattade den lilla damen rap i alla fall! I föreställningen efter sjöng hon högt och glatt med i en Trasan och Banarne låt (eller vad de heter?) varvid pojken bredvid blev förbannad och sa att hon fick inte sjunga, det var ju inte hennes föreställning! Ja, jag säger då det, de små liven, de kan minsann!
Nu är vi i alla fall hemma, Colin tittar på barnprogram och jag sitter som sagt här.

Dagen är inte slut ännu...

Dan före dan före.....Dopparedagen?
Nej, så blir inte fallet här=( Ett rött monster har tagit över min kropp, gjort den äcklig och jobbig att hantera. Ett rött monster som man inte blir av med på flera dagar, ett rött monster som äter upp mina pengar, som gör (under)livet obehagligt att leva, som gör mig nervös om jag inte har en lång tröja, helst svart... Svart, rött, svart, jobbigt....
2 dagar kvar tills jag blir 100% lycklig.
När orden tar slut, då tar man till handling. Hur tar man till handling i en blogg som består av ord? Ord som ska läsas, granskas och kanske uppskattas? Ibland försvinner orden så fort de ska sättas på pränt och dyker sen upp vid de mest dumma ställen där man inte har sin dator till hands.
NOTE TO SELF: Införskaffa dator på toaletten!

Dagens media har jag inte hunnit läsa.... Men jag antar att det kommer att bli en uppdatering ikväll, för som sagt,
dagen är inte slut ännu...

Over and out
/Sanna, ditt strå i vassen...

Kommentarer
Postat av: Carolina

Gud vad duktig du är på att skriva så man fastnar i texten... kanske ska prova på att skriva dig en skönlitterär bok ;)

sen är det ju status, nog inte många bloggar jag kan läsa som nämner Finja :D hihi

Tycker det är en bra blogg :)

men jag undrar vilken låt var det som de valt? svensk rap är lite av min favoritmusik :)

kram

2010-04-22 @ 18:13:40
Postat av: Sanna

Tack, Carolina!=) Jo, det är så att min kompis lillebror rappar... Han är en chilensk malmöit, hihi! Så, det är en jättefin hemmagjord(man kan inte se att den är det ens) skiva som han har bränt ut till mig.=) Han är helt underbar och Colin älskar honom! Om du söker på Youtube så finns han där. LiiL Vato

Och, ja, självklart nämner jag Finja, born and fucking raised, hihi!=)

Kram!

2010-04-22 @ 18:24:18
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: molle

Lika impad denna gång!. Säger som Carolina här ovan - Skriv en bok .Det bli bestseller direkt!garanterat.Du har en begåvning som inte är alla förunnat. Fast det är klart, man ska följa sina drömmar och att bli författare är kanske inte en av dina? Vad vet jag? Vilket äventyr ni haft idag!

Kram!

2010-04-22 @ 23:11:43
URL: http://mollelife.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0