Mustasch-damerna på balkongen...

På en balkong sitter de. Mitt i city. Ljudet från festivalen når upp och genom alla öppna fönster. Doften av nybakta munkar och matoset från serveringsvagnarna tränger igenom näsborrarna. Hur tar man bäst bort en kvinnlig mustasch? Den ena kvinnan noppar, säger hon. Den andra har sett reklam om ett mirakelmedel man ska smörja på. Inte nog med att man blir av med det håriga problemet, man ska även få en vackert slät hud... Damerna haffar en av de manliga (den enda för övrigt) och drar in honom i den pälsomfattande diskussionen. Han tar det med ro faktiskt. Och säger att han inte störs av det. På sig själv får man anta att han menar. För vem vill hångla med skäggiga damen?
Jag är en av de där som lider av både mustasch och en bit skägg på hakan. Och jag rakar det för att jag är otålig. Det har ju dessvärre orsakat fler fina skäggstrån på högra delen av hakan. Vackert med skägg? Nej, jag gillar inte ens det hos killar ju! Det ska vara slätt och fint. Ge mig bara hud, tack. Så, kanske någon dag så kommer jag att köpa vax. Och skrika i mitt badrum.



Dam nummer ett noppar sin mustasch. En gång i tiden hade hon en samling av skäggstrån vid hakan. Men de har försvunnit under åren.



Dam nummer två har sett på reklam att det finns ett mirakelmedel. Efter att ha inspekterat henne noggrannare så kan jag konstatera att det finns en avsaknad av hår på hennes armar. Har hon måhända fått tag på sitt mirakelmedel?

Festivalen har oss i sitt grepp. Hela staden fylls av liv. Jag älskar det. Jag älskar att träffa folk jag inte har sett på länge. Alla dofterna av mat och popcorn fyller hela mig. Gör mig rusig och susig av glädje! Idag är inget undantag. Barnen har kvar lite festivalpengar så det blir att åka in denna sista festivaldag också! Imorgon är allt över, men vi har minsann gjort allt man kan för att njuta av detta årets festival!
I torsdags så fick vi underbart sällskap i form av min vän Micke. Eller, haha, MalmöMicke som vi kallar honom. Jag och Micke träffades genom Lunarstorm för många, många år sedan. Han är fadder till Colin. Vi hade inte setts på fem år. Så det var total lycka när han kom! Vi åkte såklart in på festivalen!
Lite bilder från den dagen!

Bussen på väg in, Colin och Micke=D


Onödigt köp. Men vill Colin ha, Colin få!=P


Kärlek! <3


Godingar!


Snygging!


Bella och kompisen Alexandra!


En tråkig karusell enligt Colin.

Denna kväll hade ett svenskt band som heter Silverland sin sista spelning. Och det ville vi inte alls missa! De rockade satan kan jag säga!!! Tack, Silverland för en riktigt bra spelning!




Igår så var jag och Colin uppe hos min Rita! Rita är min mammas kusin och även fadder till mig! Hon är en totalt vansinnigt underbar människa som jag helt enkelt avgudar! Hon är troligen mitt största bloggfan! Det var hos Rita som jag träffade på mustasch-damerna! En helt underbar början på festivalkvällen måste jag säga! 
Sen gick jag och Litenman ner för att åka karuseller, äta popcorn och roa oss!

     
Två biljetter för fem minuter. Och ändå så fick jag stå där i 20 minuter och titta på min galna och studsande unge!

Kvällen avslutades med lite tjurridning! Jag kan med stolthet säga att min son var bättre än de fulla karlar som försökte hålla sig kvar på denna attraktion! 21 sekunder lyckades min snygging hålla sig fast! I genomsnitt klarade de andra sig 10 sekunder! Go, Colin!!!


Yiiiiiihaaaaaa!!!!


Nu ska jag läsa igenom lite försummade bloggar, dricka en öl och ta det allmänt piano en stund innan bussen till ett regnigt festivalområde avgår...

Over and out

//Sanna, er öl i tältet...

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Men herregud vilken toppen dag !! Jag hade velat vara med :) KRAM

2010-08-14 @ 20:37:55
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Sanna, er öl i tältet - eller,

Sanna, är i öltältet?? ;-)

2010-08-15 @ 01:10:43
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Daniel

ja ser ju så mysigt å härligt ut!!



Å lite kvinnlig mustasch tycker jag bara är mysigt men förstår om du vill ta bort stråna. Jag har däremot ingen skägväxt alls så du kan ge lite åt mej!! :)) Gillar oxå din blogg, klart jag oxå följer dej med lovin!! Så får vi besöka varandra! :)

2010-08-15 @ 19:47:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Fröken M

åååå va spännande med första skoldagen !! ha öronen på helspänn och glöm inte äpplet till magistern !!

Lycka till =) KRAMAR

2010-08-16 @ 08:52:01
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Fröken M

hej vännen ! Jag är ju skit nyfiken !! Hur var första skoldagen ?? kram

2010-08-17 @ 12:31:41
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Hur går det med skolan vännen ?? Kram

2010-08-19 @ 16:33:54
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Härligt att höra !!

lillskrutten gillar ju att bada i baljan så förhoppningsvis blir även badhuset succe =) Återkommer i eftermiddag med detaljer och kanske nån bild om jag kan lura någon att knäppa några !! Kram

2010-08-23 @ 08:44:00
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Anonym

honm hälsar tillbaka med en spark i röva =) hehe..

allt bra med dig ?

2010-08-23 @ 09:58:23
URL: http://misssterner.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja det är bra på jobb fast jag kom lite sent i dag för jag sov som en stock i morse ..=)



fäljer du många bloggar då?

2010-08-23 @ 10:08:10
URL: http://misssterner.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Du har en award hos mig !! KRAM

2010-08-24 @ 13:33:02
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0