1/1000

För en kort stund var jag tillbaka, den glada och fria Sanna... En kort stund, ett förra inlägg... Men, det krävs inte mycket för att störta mig. Och, ska jag vara ärlig, så tänker jag inte skriva varför, när eller hur.
Jag ska istället göra något högst personligt. Det vill säga, publicera två av mina texter här.

En full butelj

Jag smakar på orden, spottar och tuggar

försöker samla tankar till ett

så att allt ska bli rätt

men inget kommer lätt

I kaosets teori finner jag livets muggar

halvfull, halvtom välj

ordrap, ordsvälj

jag föredrar en full butelj

 

Att minnas allting, glömma, försvinna

för mycket, för lite, sant

ihärdig o illa observant

felaktigt markant

Stanna, springa, förlora, vinna

jag är där jag är

jag är där och här

i min egen atmosfär


Liv

Brinn, slockna, släck en sekund

hårda ord blir till aska i din mun

allt lyser, flammar, vinglandes

faller till marken singlandes

ljusa saker blir svarta ting

inte erkänna, inte hoppas, bara spring

 

Brinn, släck slockna en minut

allt du visste, allt du vet, slut

svart sot, röd eld, hårda ord

livet tar dig, gör dig hård

utrustar dig till krig och misär

mot helvetet allting bär


Håll tillgodo med mina två av mina texter. De som aldrig skulle publiceras. 

//Sanna, er tår i ögat... 


Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Du är underbart duktig på att formulera dig! MER MER!

Oavsett vad som störtat dig och varför - hang in there. Andas, samla kraft och res dig sedan upp...

2010-12-04 @ 02:43:47
URL: http://blogg.rhode.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0