Abstinens och svarta fingrar...

Kan inte bestämma mig för om detta kommer att bli ett kort eller ett långt blogginlägg... Jag kommer att låta mina tankar flöda genom pennan och fästa sig som bokstäver och hoppas på ett resultat. Det har ju varit en kärleksvecka, men vissa saker utom min kontroll har även svärtat ner den. Vissa saker har gjort att jag inte har kunnat ägna mig åt annat än familjen. Har inte ens orkat att vara på internet. Dessvärre, tråkigt nog, så är det ingenting jag kommer att dela med mig av i min blogg. Jag hade så gärna viljat skriva av mig, bli av med lite av det jag bär på, få ett utlopp genom att sätta händelser och tankar svart på vitt. Men, det enda jag kan dela med mig av är allt det fina, det mysiga och positiva som har hänt. Det andra är för privat och för hårt. Livet spelar ibland spratt med ens existens, vänder upp och ner på den. Livet vänder ljuset till mörker, ger en svårt att andas, svårt för en att ens orka leva. Livet är som en berg och dalbana säger de. Varför? Jag säger att livet är som en berg och underjordenbana. För ibland hade man varit glad om man bara hade hamnat i dalen. För tusen gånger värre är det där nere under jorden. Där man inte får luft. Där allt är mörkt. Jag ska vara glad. För nu kan jag åtminstone förnimma gräset ovan. Vissa personer är så saknade av mig nu att det gör ont att ens tänka på det. Så jag ska tänka på något annat och gå vidare min egen väg. Man kommer ingenstans på att vara ledsen, man måste hitta ljuspunkter även fastän det är svårt.

Från det ena till det andra-------->

 
Sommar 2009, mina barn vid Finjasjön...

Oj, vad jag längtar efter sommar och sol nu! Alla mina odlingar har börjat att växa rejält och det ska bli kul att snart få plantera ut alla mina kryddväxter! Massor med paprikor växer på min ena planta och de ska ju inspekteras och duschas och pysslas med varje dag. Och jag älskar det! Veckan har varit lite snål med sol tycker jag, men det har ändå inte varit så fasligt kallt. I onsdags så var jag och älsklingen iväg och fiskade. Vi hade Jack Russlarna med oss och de hade tokfnatt hela rundan runt sjön. Men de var jätteduktiga på att hålla sig till oss så det var jättekul. Mississippi var värst, hon var mer i vattnet än ovan. Kul att fiska då menar jag! Äckligt nog lyckades hon fånga en skogsmus, men det som var ännu mer äckligt var att Texas snodde den ifrån henne och när jag sa till honom att spotta så svalde han den!!! URK! (Fast värst var det nog för älsklingen som fick den uppspydd bredvid sig i soffan.) Kan säga att de sov väldans gott när vi kom hem, hahaha!
På Valborg var vi och grillade hos vänner! Underbart god mat och vi hade vansinnigt roligt! Det var första gången som vi umgicks med dem och det kommer vi definitivt att göra om! Supergoa människor!
Gårdagen spenderade vi med att mysa hela dagen. Massor med mys fick det bli. Nu kan vi ju inte mysa på ett tag=( Åååh, som jag älskar min goding fining, han gör mig så lycklig!<3 Och fastän det bara var några timmar sen som han åkte så saknar jag honom som faaan!

Nu känner jag dessvärre efter ett sug att få gå upp och lägga mig och mysa ner mig med en film att somna till. Men det är härligt att vara tillbaka i bloggandet! Så skönt att få skriva lite!

Sååå, om ni ursäktar, det blir inget media idag... Silverflickan ska ut med sina hundar och sen bädda ner sig.... Och drömma om sommaren och hennes älskade<3

Over and out

Sanna, ert frö i krukan...

Sommar 2009, Norge, me and my honey...

Kommentarer
Postat av: molle

Jag blir ledsen för din skull även om jag inte vet vad som hänt riktigt. Förstår att det måste vara jobbigt att bara få vara så där stormande lycklig i perioder. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Man önskar ju sina vänner allt gott. Men du verkar ändå vara en stark tjej som klarar det mesta ändå. Mycket rörande blogg och vackra bilder. Jag längtar oxå till sommaren.Kramar om :)

2010-05-03 @ 07:12:11
URL: http://mollelife.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0