Parfymfabrik och vandrande bilverkstad...

Parfymfabrik:
Varje morgon när jag ska in i mitt badrum så stinker det, egentligen så stinker det på hela nedanvåningen! Jag går förbi min tolvåriga dotter. Hon stinker... Denna parfymfabrik ser till så att mitt kaffe smakar Mexx Black. Och jag vill helst att det ska smaka sugar and black=( INTE nog med att parfymfabriken är i full gång här på morgnarna, de två övriga i familjen har fulla aktiva blåsor. Den tolvåriga dottern ska platta hår, det ska vara mascara, foundation, pillas och trixas och fixas och donas helst i en halv evighet. SUCK! Sen blir slutresultatet ganska roligt iofs! Hår bra, smink, diskret och bra, allt bra... Trodde ni ja, för om man nu ska spendera så mycket tid att fixa sig så kan man väl också se till att ens kläder matchar utseendet? Men, se, där är lilla Fröken Silver för bekväm samt mindre noggrann! Alltså blir slutresultatet, vacker, men guuuud, va mysbyxorna hääänger i rumpan på henne? Mysbyxor, platt snyggt hår och smink? Inte i min värld i alla fall!

Vandrande bilverkstad:
Det måste vara jag=).. Ständigt asande på mina bilringar som om de vore dyrbara... Det är DEM inte kan jag säga, men INGEN vill köpa dem och jag är för lat för att annonsera bort dem! Jag kommer dock att göra ett försök här på min blogg eftersom jag ändå är placerad, bekvämt sittandes här!

Säljes
Bättre begagnade bilringar, införskaffades i julas i syfte att hålla värmen under vintertid. Då det nu är vår och kommande sommar så har jag ej längre användning för dem och vill därför bli av med dem så snabbt som möjligt! Ser gärna att de hamnar hos någon som bättre behöver dem än jag. Bud! Dock inga skambud eftersom de bara är ca 6 månader gamla!
Ring eller maila för intresse!







Vad pysslar mattes grisar med???


Jag är inte så mycket piggare idag som jag hade hoppats på så idag blir det att låtsas! Nu har jag i alla fall kommit över några delmoment i morgonens bestyr! Jag har fått mitt kaffe, hundarna har varit ute, ungarna är i skolan... Sen kom jag hem och då fick odlingar och plantor sedvanlig morgonomsorg och hundarna fick frukost och har efter den däckat på soffan i väntan på promenad och bus! Tanken nu är att jag ska vara lite duktig, röja i köket, baka lite och pyssla med andra tråksaker(förutom baka då som är roligt ju!)
Fast, det kniviga i sådan här lägen är ju att komma igång! Återigen så får jag låtsas att jag är hurtig som få och att jag har energi till tusen, wooohhaa!


Från början en vacker blomma...


Nu denna stora vackra paprika som växer mer och mer
för varje dag!=)


Jag får återkomma med huruvida jag lyckades låtsas eller inte!;)

Over and out

//Sanna, ert strå i diskborsten...



Kommentarer
Postat av: Cathrin

Haha...förstår din frustration vad gäller att barnen hela tiden pockar på uppmärksamhet när man ska göra annat. Häromdagen hann jag lägga i kaffefiltret, bråk, lägga i en skopa kaffe, bråk, lägga i en till, bråk...tills jag trodde jag skulle bli tokig. Mamma MÅSTE ha kaffe NU!!!



Älskar dina små snitsiga avslutningar! ;-)

2010-05-05 @ 13:11:08
Postat av: fröken M

Läser din blogg med ett léende på läpparna ! Du har fått en ny trogen läsare =) ha en bra kväll !

2010-05-05 @ 17:02:03
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Sanna

Tack detsamma! =)

2010-05-05 @ 17:10:18
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: molle

Du är verkligen pysslig och duktig Sanna .Din man måste va stolt att ha en sån superkvinna ;)Men samtidigt tycker jag det är bra att du kan unna dej själv att va slarvig ibland,inte göra ett enda jota och bara tänka på dej själv och vara medans barnen är iväg. Du skriver så otroligt bra att jag skäms när jag läser mina egna.Fyndiga ,roliga och intelligenta rader i varenda inlägg i din blogg!Så bra sååå!!

kram på dej :)

2010-05-06 @ 10:36:02
URL: http://mollelife.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vetefasiken om han är så stolt, Monica! Jag unnar mig själv för att jag är för lat för att göra annat, hihi! Tack för dina fina ord!=) Kram!

2010-05-06 @ 13:37:45
URL: http://silverliv.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0