I en annan del av Tormestorp...

I en del av Tormestorp:
06.30
Mamman i familjen vaknar som vanligt prick 06.30 med ett leénde på läpparna, perfekt makeup och håret ligger platt och vackert. Hon stiger med ett glatt skutt ur sin vackra säng och säger med mjuk röst till sin perfekta man att det är dags att gå upp.

I en annan del av Tormestorp:
06.50
Mamman i familjen trycker irriterat med ett hårt finger Snooze på sin mobiltelefon...

I en del av Tormestorp:
06.50
Mamman i familjen står i köket och kokar ägg, skivar bröd och nynnar glatt med i radions tralliga schlagerdänga. Dukar fram sju sorters pålägg medans hennes man nöjt sitter och läser morgontidningen. Han daskar kärleksfullt till sin fru på rumpan varav hennes fnitter överröstar Tassimomaskinens sorl.

I en annan del av Tormestorp:
07.00
Återigen ljuder alarmet och mamman funderar sömndrucket på att kasta mobilen i väggen, men ångrar sig i sista sekund och trycker hårt på Snooze...

I en del av Tormestorp:
07.00
Mamman går upp till barnens rum och väcker barnen varsamt. De vaknar direkt och hoppar ur sina sängar och säger godmorgon till sin mor.
Familjen sitter nu samlad kring frukostbordet och stämningen är uppsluppen och mamman i familjen ler och tycker att livet är underbart.

I en annan del av Tormestorp:
07.10
För helvete dåååå, jag ger mig då och går upp, muttrar mamman irriterat och tvingas med uppgivenhet att denna gång trycka på stopp istället för Snooze. Hon sätter sig på sängkanten, håret har knutit ihop sig som en garnnysta av hår på vänster sida av huvudet, sminket från gårdagen som hon inte orkade tvätta av har nu placerat sig som ett verk av Picasso över hennes ansikte. Hon sitter i några minuter med slutna ögon, halvöppen mun framåtböjd, men reagerar när hon upptäcker att hon sakta trillar framåt.

I en del av Tormestorp:
07.20
Mamman i familjen har nu dukat av frukosten och står och lägger frukt i barnens Guccilådor. Pappan tar på sig kappan och gör en sista koll i portföljen innan han ska iväg för att spendera ännu en dag som hårt arbetande VD. Mamman kysser sin make farväl och får en skämtsam förmaning om att inte shoppa för mer än trettiotusen under förmiddagens shoppingrunda. Barnen sitter och tittar på barnprogram, men studsar ut i hallen när de hör att det är dags för deras pappa att gå. Farväl, älskade pappa, ropar de när de får sina kramar.

I en annan del av Tormestorp:
07.20
Mamman har snubblande lyckats ta sig ner till nedanvåningen och står nu och kliar sig i huvudet framför kaffebryggaren. Att det ska vara så svårt att ta tag i kannan och fixa kaffet. GÄSP! Det krafsar på dörren och hon släntrar ansträngande bort till ytterdörren för att släppa in hunden. Efter en stund lyckas hon i alla fall aktivera bryggaren. Medans hon väntar går hon i vanlig ordning bort till storarumsbordet där den älskade datorn står. Hon försöker febrilt att läsa vad som hänt på Facebook de timmarna hon varit borta. Men ger snart upp och hämtar kaffe istället.

I en del av Tormestorp:
07.40
Även mamman i denna familjen har satt sig vid en av familjens datorer. Lite nätshopping på morgonkvisten är ju alltid trevligt! Från allrummet hörs barnens glada skratt och livet leker denna vackra soliga morgon.

I en annan del av Tormestorp:
07.30
Fan, fan, måste upp och väcka Colin ju, tänker mamman! Innan hon gör det måste hon fixa fram kläderna till sin son. Med stressen som följer av att väcka honom kommer helt plötsligt vakenheten! Colin, det är dags att gå upp, säger mamman och puttar till sin son. Colin! Mamman börjar nu kittla honom. Ingen reaktion. COLIN! NU måste du gå upp om du ska hinna äta frukost! Jag lägger kläderna här och springer ner och fixar frukost till dig, oki?

I en del av Tormestorp:
07.40
Mamman och barnen är på väg ut i garaget till Porschen och möts av grannflickan som precis kommer tillbaka efter att ha rastat familjens dobermann Prada. Mamman kör sedan sina barn de tvåhundra metrarna till skolan och önskar dem en bra dag i skolan! Mamman kör sedan iväg för att träffa väninnorna på spa under förmiddagen... Solen skiner och livet är härligt!

I en annan del av Tormestorp:
07.40
Efter många om och men har nu Colin kommit ner och mamman ska bre hans macka. Hon tittar surt ut genom fönstret på det regniga vädret och suckar. Tar fram en brödskiva och lägger på bänken. Går mot kyskåpet för att hämta smör och pålägg, vänder sig om och ser brödskivan försvinna med en jävla fart genom köket. KATTJÄVEL!!! Mamman börjar rusa efter i ett försök att ta brödskivan, snor man så får man inget alls. Katten är dock snabbare och smart nog att dra ner i källaren. ORKA gå ner där för en brödskivas skull. Nåja, ny brödskiva. Lyckas bre den utan problem, skinka på och går till kylskåpet för att hämta juice. I ögonvrån ser hon skinkan försvinna med en rasande fart. KATTJÄÄÄÄVEL!!! Jagar nästa katt, även detta utan resultat. Hon går tillbaka till köket. SUCK. Resten av mackan är borta. (för mig ärdet helt obegripligt att inte huvudpersonen lär sig något av den första gången mackan försvinner)
Colin äter frukost och mamman letar ryggsäck. Var i hela friden är den? Jag måste ju åt plastburken till frukten, tänker hon förstrött. Hon hittar till slut den. Mitt i hallen. Fullt synlig. Fixar frukten, lägger i den i lådan. Sååå, perfekt! Nu kan klockan bli 8.00! MAMMA! Oliver tog halva min macka, skriker Colin...

I en annan del av Tormestorp:
08.10
All good in the hood. En bra morgon, jag kom upp som sagt. Colin kom till skolan MED frukt. Mina morgnar är aldrig perfekta. De varvas mellan en enorm seghet och husdjurens uppstressande aktioner. Upp och ner och nästan aldrig i ett jämnt tempo. Och jag kan komma på mig själv med att avundas ett liv jag aldrig kommer att ha. Och kommer på mig själv med att inte göra det för det här är jag. Det här är mitt liv...

//Sanna, er trött i morgon...





Kommentarer
Postat av: Linda

gilla Grym är du på att skriva bruden!

2011-03-10 @ 10:56:06
URL: http://metalmammi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan,vad bra du skriver!!

2011-03-10 @ 13:13:23
Postat av: Alexander

Fan va roligt skrivet! Superduper bra blogg! =)

2011-03-10 @ 20:41:19
Postat av: Fröken M

haha !! Klockrent inlägg ;)

Idag mår jag bra och Viggo verkar inte vara smittad - än i alla fall ;)

KRAMAR

2011-03-11 @ 09:05:02
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Mamma carola

det härligaste inlägg jag läst på länge.

Du är då för underbar du.



Vet du jag tänker på dig OFTA;)



kram och trevlig helg

2011-03-11 @ 09:18:54
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Fröken M

jag ville bara kika in och önska dig en härlig lördagskväll ! Kramar

2011-03-12 @ 18:41:50
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

TACK vännen !! ja inuti är jag nog samma person som jag alltid varit, men jag är glad nu när in och utsidan går hand i hand. Det är lättare att gilla sig själv då :) KRAMAR

2011-03-14 @ 09:45:34
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Bara Jag

Skulle visst kunna skriva något liknande om en annan del av Örnsköldsvik :-)

2011-03-16 @ 14:46:49
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: carola

kram och tack gumman..

tänker på dig med

2011-03-23 @ 21:18:08
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: D.

Hamnade på din blogg av "misstag" efter en alldeles förskräcklig morgon med hopplöst bostadsletande, missad skoldag och sjuka barn. Sitter mitt i en färsk skilsmässa och mår inte så bra. Men! fick mig plötsligt ett härligt gapskratt och ett nytt perspektiv på dagen och livet. TACK!

Hahahaha Underbart skrivet!

2011-04-18 @ 10:23:18
URL: http://imotomedvind.blogg.se/
Postat av: Fröken M

I miss you !! Kram

2011-07-25 @ 21:32:18
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linnea Silverliv

HAHA! Roligt att du heter Silverliv som blogg, det heter nämligen jag i efternamn ^^

Svar: Och jag heter Silver i efternamn!;)
Sanna

2013-11-20 @ 22:26:22

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0